2017. április 25.

A szerelem szárnyán... - Interjú Anne L. Green írónővel

Az írónő
Mai bejegyzésemben egy interjúval készültem. Két hete alkalmam nyílt találkozni, és pár mondatot beszélni azzal a hölggyel, akinek az írásait tulajdonképpen nem is olyan régen kezdtem el olvasni, de amióta a kezembe akadtak, le sem bírok állni velük. Alig hiszem el, hogy mindaz, ami egy-egy könyveiben le van írva, az hazai gyártmány. Megmutatta, hogy igenis hinni kell a magyar, kortárs írókban, mert véleményem szerint Anne L. Green simán lepipálja külföldi társait.
És akkor már el is mondtam, ki is ő...

Anne L. Green


1.) Mióta motoszkált benned az a vágy, hogy elkezd írni az első könyved? Hogy lett belőled író?
Már tinédzserként is szerettem a betűk birodalmát. Írtam verseket, kisebb novellákat, de regényekben sosem gondolkodtam. Hogy őszinte legyek, nem is terveztem, hogy író leszek. Mást tartogatott nekem az élet, de ennek az útnak is meg volt a maga oka. A követeléskezelésen (behajtáson) húztam le több, mint 10 évet, majd Gyesre mentem. Amikor a kislányom 2 éves lett, hiányzott valami. Így elkezdtem egy zárt csoportban írni egy történetet (A remény hajnala), ami hamar közkedvelt lett, és voltak olyanok, akik biztattak: küldjem el egy kiadókhoz. A sors akarta úgy, hogy én az Álomgyárra találtam rá, akiknek elküldtem a kéziratot, és a többi már ment a maga útján.

2.) Néhány könyved kapcsolódik egymáshoz. Bár nem szorosan, mégis néhány korábbi karakter feltűnik a később írt könyveidben mellékszereplőként. A kötetek kezdődtek Amyvel és Matt-tel, aztán folytatódtak Alex és Lexie kapcsolatával, végül megkaptuk Chloe-t és Adamet. Hogy jött az ötlete ennek? Miért van az, hogy a többi könyved viszont nem kapcsolódik ebbe a rendszerbe?
Amy és Matt történetének (A remény hajnala) nem terveztem folytatást. Az olvasók biztattak, de oly módon, hogy meg is mondták, hogy Alex Cross (Matt legjobb barátja) érdekelné őket. Így született meg az Eltitkolt múlt. Utána már nem volt megállás, jött a Törékeny vonzerő, Amy bátyjának a története. Folyamatosan követelték az újabb kapcsolódást. Szerették, ha találkozhattak a régi főszereplőkkel, ha csak érintőlegesen is. Nekem is megtetszett ez a világ, hiszen nem kellett elszakadnom azoktól a karakterektől, akiket megszerettem. Ősszel érkezik majd az Elvarratlan szálak, itt például az Eltitkolt múlt öt éves kisfiúja válik férfivé, és főszereplővé. Ez az egyik kedvencem. Miért nem kapcsolódik mind egymáshoz? Mert nem mindig ebben a világban mozgok. Jól esik kicsit mást is írni.

3.) A Viharos érzelmek c. könyvedben található egy alternatív befejezés. Mi ösztönzött a megírására, és hogy az is belekerüljön a mű végébe?
Egészen egyszerű. Az Eltitkolt múltnál kaptam néhány olyan üzenetet, hogy kiszámítható volt a vége, nem izgultak rajta annyira. Gondoltam, ez esetben legyen egy kis izgalom. Emellett bevallom, eredetileg nem született meg az epilógus, de három nappal később rájöttem, annyit szenvedtek már a főszereplők, nem lehet ez a vége... ezért írtam meg mégis az epilógust.

4.) Hogy adsz a történeteidnek címet? Általában van több alternatíva, vagy már az írás folyamata alatt körvonalazódik a tökéletes?
Is-is. Volt olyan, hogy elsőre megszületett, de volt, hogy szenvedtem vele, közben alakult ki. Az egyik barátnőm nagyon sokat segített. Ajánlotta a fehér papírlapot, és a tollat. Azt tanácsolta, írjam fel a szavakat, amelyek eszembe jutnak írás közben és húzgáljam össze őket. Volt ahol ez bejött. megszületett a cím.

5.) Még idén nyáron megjelenik A remény hajnala bővített változata. Hogy jött az ötlet, hogy újra elővedd Matt és Amy történetét?
Ez elsőre magánkidásban jelent meg limitált példányszámban. Az Eltitkolt múltnál szerződtünk le a kiadóval. Itt stílust, dizájnt kellett kialakítani ALG-nek. Miután megtaláltuk, elhatároztuk, mindkét könyvet (A sötétség fogságában) újranyomjuk új borítóval, új stílusban, de ha ez így alakult, abban is egyetértettünk, hogy a beltartalomra is adjunk valami újat az olvasóknak, így kibővítem és júniusban már meg is jelenik új külsővel és duplájára növekedett verzióval A remény hajnala.

6.) Miben lett más az életed a könyvkiadás után?
Teljesen. Elsőre nem is gondoltam volna. Az életem teljesen új irányt vett. Nem csak a magánéletben, de a munkaterén is. Felmondtam a régi munkahelyemen, és most a könyvek terjesztésével foglalkozom a szabadidőmbe. Élvezem ezt a világot. Az írást pedig imádom. Örülök, hogy rátaláltam erre az útra.

7.) Van kedvenc férfi főhősöd azok közül, akiket te alkottál? Van bőven kiből választani, bár nem állítom, hogy egyszerű a döntés.
Matt és Andrew nekem örök favorit, de a másik nagy kedvencem Aiden. Ám, ha nem muszáj csak férfit megjelölnöm, akkor bevallom: Amy karaktere nagyon közel áll hozzám, így ő a legtöbb kapcsolódó könyvbe bele is van csempészve.

Az írónő dedikál
8.) A Facebookos csoportodban olvashattuk, hogy megihletett a munkád, idén még egy behajtós történettel is érkezel nekünk. Mesélj róla nekünk egy kicsit, mire számíthatunk abban a művedben!
Ez titok! Nem publikus, de ha már így rákérdeztél, ez a sztori nem idén lesz, de még csak nem is jövőre. Erre az olvasóknak még várni kell. Ez egy ötlet volt, amit a régi munkám ihletett. A kivitelezésnek már neki is láttam, de rengeteg lesz vele a munka. Éppen ezért ez csak 2019-ben fog megjelenni. A jövő évre már meg vannak a terveim. Hogy mire számíthattok tőlem ebben sztoriban? Sok izgalomra és meglepetésre. Ezzel a könyvvel annyi a célom, hogy bemutassam az olvasóimnak, a behajtók is hétköznapi, hús-vér emberek, nem pedig szörnyetegek. Szeretném, ha belepillanthatnának, milyen a másik oldalon állni. Igyekszem majd reálisan bemutatni ezt a világot. Ja és még mielőtt bárki, bármit túlgondolna: nem önéletrajzi lesz. Egyáltalán nem.

9.) Bár ez kicsit másféle kérdés, mégis hozzád és az írói mivoltodhoz kapcsolódik. Három írónő a kiadónál - Borsa Brown, R. Kelényi Angelika és te - ti hárman az Álomgyár Angyalai néven is ismertek vagytok. Mesélnél róla, hogy alakult meg ez a trió, és miket csináltok ti együtt közösen?
Viccesen. Amikor a kiadó harmadik szerződtetett írója lettem, sokat humorizáltunk rajta, hogy egy barna, egy szőke és egy vörös. Olyanok vagyunk, mint Charlie Angyalai. Ahogy a mondás is tartja: minden viccnek a fele igaz: Így váltunk mi az Álomgyár Angyalaivá.

10.) Mi a legjobb neked abban, hogy író lettél?
Az, hogy megváltozott az életem, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, hiszen ez nem mindenkinek adatik meg az életben. Ezen kívül megismerhettem sok remek embert. Új célt kaptam.

A bejegyzést pedig egy idézettel zárnám az írónőtől:

"Vallottam és vallom, hogy a könyv érték, de fegyver is. A tudás fegyvere. A tudás pedig hatalom."

Köszönöm az írónőnek a lehetőséget a beszélgetésre, akit pedig az olvasottak felbuzdítottak Anne könyveinek elolvasására, én csak támogatni tudom az ötletet.

Anne L. Green elérhetőségei:
FACEBOOK
MOLY
INSTAGRAM
FACEBOOK CSOPORT

Az idézet forrása: x
A képek az írónőtől származnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése