2017. szeptember 4.

Trónok harca Book Tag

Nemrég akadt meg a szemem egy Book Tagen, amit Deszy oldalán találtam, és mivel én is hatalmas fangirl vagyok, ráadásul pont alkalmas, mivel pont egy hete fejeződött be a 7. évad, gondoltam, ezt muszáj lesz nekem is kitöltenem.
Na akkor lássunk is neki!

ELSŐ RÉSZ:

Könyves kérdések



Mi nem vetünk.
 - Egy könyv, amit nem lennél hajlandó megvenni.

Most hirtelen két könyv is az eszembe jutott. Az egyik Katie Francoise-tól a Bosszú duológiának  tulajdonképpen bármelyik része. Bár eddig még csak az első része jött ki. A harag ébredését volt szerencsém olvasni, és így a befejezése után azt kell mondanom, hogy még jó, hogy nem vettem, hanem kaptam. A másik pedig egy nemrégen olvasott könyvem, méghozzá Lylia Bloomtól a Védtelenül. Szerencsémre könyvtári példány akadt a kezembe, pénzt nem adtam volna ki érte, és őszintén örülök, hogy tényleg nem is tettem.


Tűz és vér.
 - Egy könyv, ami erős érzelmeket váltott ki belőled.

Ez egyértelműen Tabitha Suzuma Forbidden könyve, ami magyarul Kimondhatatlan címmel jelent meg. Egyszerűen ez a regény megváltoztatta a világnézetem, fájt a szívem utána, összetörte az egész lényemet, azt hiszem, ezek elég erős érzelmek. 


Közeleg a tél.
- Kedvenc téli olvasmányod

Egyik kedvenc magyar szerzőm, Szurovecz Kitti kápráztatott el egy téli könyvével, ami a Hópelyhek a válladon címet viseli. A témája egyedi, a borderline szindrómáról ír, főszereplő férfink mestersége pedig a jégszobrászat. Persze nem csak ennyi van a műben, ennél sokkal több, én pedig nagyon ajánlom, mert tényleg közeleg a tél, így egy jó kis havas-jeges olvasmányt is be kell szerezni egy jó könyvmolynak. 


Család. Kötelesség. Becsület.
 - Egy könyv szoros családi kötelékekről.

Aki már olvasta Nicola Yoon - Minden, minden c. könyvét, az tudja, miért választottam pont ezt ide. Spoilerezni nem akarok, csak buzdítani mindenkit arra, hogy vegye kézbe ezt a mérhetetlenül aranyos és kedves könyvet, mert egyszerűen megéri. 


Erőssé növünk. 
 - Egy könyv, amihez nem fűztél nagy reményeket, de miután elolvastad, meglepően tetszett.

Mikor megláttam a megjelenések között és elolvastam a fülszövegét tipikus egyszer olvasósnak, sőt talán még klisésnek is tituláltam. Nem is tévedhettem volna ennél nagyobbat. Julie Buxbaum könyve teljes mértékben izgalmas, aranyos, letehetetlen és kiszámíthatatlan. Mindenkinek ajánlom a Három dolgot mondj című regényt!


Miénk a harag. 
- Egy könyv, amitől dühös lettél.

Mint tudjuk, Jodi Picoult legutóbb magyarul megjelenő könyve, az Apró csodák fő témája a rasszizmus, így nem csodálkozunk, hogy az egyik főbb szereplője fajgyűlölő. Én pedig sokszor, mikor az ő szemszögét olvastam, irtó dühös lettem. Nem tudtam elképzelni, hogy lehet ennyi rosszindulat és gyűlölet egy emberben egy másik társa iránt csak azért, mert más színű a bőre. 


Meg nem hajol, meg nem rogy, meg nem törik.
 - Egy könyv, amit megingathatatlanul szeretsz.

Bevallom több ilyen is van a könyvmolyéletemben, mégis ha most ki kellene emelni egyet, akkor Kiera Cass Párválasztó sorozatát mondanám. Egyszerűen imádom az összes kötetét, mindenképp újraolvasós, a karaktereiért és a világáért teljesen odavagyok, na meg az írónő fantáziájáért, amivel ezt az egészet létrehozta. Zseniális.


Egy Lannister mindig megfizeti az adósságát.
 - Egy könyv, aminek úgy érzed, adósa vagy.

Mondhatni az összesnek, amiket eddig olvastam. Mind egy-egy új világba repített, általuk újabb életet élhettem meg, így egyet külön nem tudok kiválasztani. Az összesnek adósa vagyok, az összesnek egyenként.

MÁSODIK RÉSZ:

Rajongói elképzelés

Itt figyelmeztetnék mindenkit, hogy nem vállalok kockázatot az esetleges spoilerekért, ezért aki még nem látta az eddig megjelent sorozatrészeteket, ajánlom térjen vissza a bejegyzés eme részére, miután megtette. Persze, akit ezek nem zavarnak, folytassa az olvasást. Enjoy the trip!

1. Melyik karaktert szeretnéd a Trónok harca nyerteseként látni, azaz ki üljön a végén a Vastrónon? 

Az elején nem mondok azzal újat és egyedit, hogy Ned Starkot szerettem volna uralkodónak, de ez a reményem hamar meghalt, vagy inkább elvesztette a fejét, szóval újabb után kellett néznem. Jon Snow (= Havas Jon) mindig is közel állt a szívemhez Ááááá, nem Kit Harington miatt, dehogy., így ő lett a következő jelöltem. Ebben főleg akkor erősödtem meg, amikor az Éjjeli Őrség kapitányává választották. De eközben drukkoltam ugyanígy Daenerysnek is, aki Westeroson túl dédelgetett három sárkányt, így ő is elég esélyesnek tűnt a trón megszerzésére. Végül arra jutottam, hogy shipeljük őket, és így mindenki jól jár. És eljutottunk a 7. évad utolsó részéig, ahol drága shipem beteljesült. A kérdést megválaszolva valahogy ketten megosztoznak majd azon a Vastrónnak nevezett tákolmányon. 

2. Szerinted melyik karakter fog a sorozat végéig élve maradni, és ki fog időközben meghalni? Kit szeretnél továbbra is élve látni? 

Szerintem Dany-Jon-Tyrion triójával még terve van Martinnak és a sorozat készítőinek, szóval ők biztos életben fognak maradni. Ajánlom, hogy ne haljanak meg, mert kedvenc szereplőim, pls. Továbbá Tormundot hagyják még életben, mert nagyon bírom, főleg a Brienne iránti gyengéd érzelmeit. Hihetetlenül aranyos. Remélem, hogy Cersei-t valamelyik testvére öli meg, Jaime vagy Tyrion. Theont sose bírtam, ez nem is fog változni, bár az utolsó részben megmutatta, hogy mégis van egy kis férfiassága, amit bár Ramsey elvett tőle. Little Finger (=Kisujj) végre kikerült a képből, mindig sunyiskodott összevissza. Akit még szeretnék életben tartani, az Arya Stark. Ő eddig is kihúzta, még a legrosszabb időket is túlélte, ha mégis halál várna rá, akkor viszont a családjáért fog elhullani. 

HARMADIK RÉSZ:

Mi lenne velem a Trónok harcában?

1. Nyernél, vagy meghalnál?

Őszintén? Én nem akarnám magamnak a Vastrónt, helyette inkább Daenerys táborát erősíteném. Missandei szerepét vállalnám, aki hátulról támogatja királynőjét, de végül Daario Naharis Michiel Huismanes változatban mellett kötnék ki. Szóval nem mennék Danyvel Westerosba. Ő meg remélem, megvéd, így nem nyiffannék olyan könnyen ki.

2. Melyik házba tartozol?

Az előző kérdésnél leírtam a szerepemet a Trónok harcában, de ha házat kell választani, akkor a sok kitöltött teszt alapján Targaryen lennék.

Ez lett volna a tag, remélem, tetszett! Én imádtam egy kicsit újra belecsöppenni, és magamat beleírni a világába. 
A kitöltéséhez pedig kihívnám GoT-fangirl nővérkémet, Bree-t. De persze, ha valakinek megtetszett, vigye nyugodtan, ezt viszont forrással! Köszi!

Minden GoT-fannak kitartást az elkövetkezendő másfél évhez, míg a 8. egyben utolsó évadra várunk. 

All the love xx

Barby Naharis,
Daario Naharis' wife
Még mindig a Michiel Huismanes változatban


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése