2018. április 29.

5+1 könyv, amit már régóta el szeretnék olvasni

Sziasztok!

Meghoztam a következő 5+1 rovatba tartozó bejegyzésemet, amelyben összeszedtem 5+1 olyan könyvet, amit már nagyon régóta el szeretnék olvasni, egyszerűen egyelőre a sors és az idő nem úgy hozta, hogy ez megtörténjen.

A bejegyzést az ihlette, hogy ennek a listának az élén Susan Ee - Angelfall trilógiája állt, amelyet még könyvmoly életem elején szemeltem ki magamnak, viszont egészen mostanáig nem volt alkalmam elolvasni. Több évig halogattam, most azonban ezzel a bejegyzéssel szeretném magamat figyelmeztetni, hogy vannak még hasonló helyzetben lévő regények... 

1.


"A tizenhat éves Evangeline „Evie” Greene irigylésre méltó életet él – mígnem rémisztő hallucinációi támadnak. Amikor egy apokaliptikus esemény megtizedeli louisianai szülővárosának lakosságát, megölve mindenkit, akit szeret, Evie rájön, hogy a hallucinációk voltaképpen a jövőre vonatkozó látomások voltak – amelyek továbbra sem szűntek meg. Az életéért küzdő és válaszok után kutató lány kénytelen segítséget kérni a lápvidék rossz oldalán élő osztálytársától, Jack Deveaux-tól. De egyedül egyikre sem képes. A meglehetősen hosszú bűnlajstrommal rendelkező Jack, a maga komisz vigyorával és kirívó viselkedésével, nem olyan fiú, akivel Evie barátkozni szokott. Bár egyszer már gúnyt űzött Evie-ból és mindabból, amit képvisel, Jack most mégis vállalja, hogy megvédi a lányt. Evie tudja, hogy nem bízhat feltétel nélkül a fiúban, de vajon képes lesz neki ellenállni, ha egyszer letörli a képéről azt a komisz vigyort? Kiben bízhat Evie?" 

Kresley Cole könyve már nagyon régóta a polcomon áll, több éve kaptam az akkori legjobb barátnőmtől születésnapomra, viszont azóta nem jutott időm elolvasni. Vagy igazából lelkesedésem sem volt túlzottan, viszont Janka bárhányszor nálunk jár és meglátja a regényt még kinyitatlanul heverve, megjegyzi, hogy azért lassan illendő lenne már a végére járnom a Poison Princess történetének, mert zseniális. Én ezt el is hiszem, de eddig mindig volt, ami jobban érdekelt, aminek a határideje már a körmömre égett, és mivel az a saját példányom, így leginkább azt tologattam mondva, hogy nem mászik el sehova, megvár.

2.



"A mesében minden olyan könnyű: a szerelmesek egymásra találnak, és már lubickolnak is a boldogságban. Cinder és Ella is pontosan erre vágyik, a sok nehézség után igazán megérdemelnék, hogy legyen egy kis nyugtuk. 
A sajtó viszont folyton a nyakukban liheg – mindenki Hollywood legújabb álompárjára kíváncsi –, és a szüleik sem könnyítik meg az életüket: Brian apja meg akarja lovagolni a népszerűségüket, Elláé pedig képtelen elfogadni, hogy a lánya egy világhírű filmsztárral jár. Ráadásul Ella nagyon nehezen viseli, hogy mindenki a sérülésein csámcsog, és elbizonytalanodik: mi van, ha a tündérmeséjének kezd lejárni a szavatossági ideje?"

Cinder és Ella történetét már nagyon régen olvastam, emlékszem, hajnalig fent voltam, és azt lapozgattam. Csodálatos egy regény, azonban amióta megjelent a folytatása, kölcsönkaptam a barátnőmtől, de még nem vettem rá magam az elkezdésére. Sajnálatos, pedig sokan szerették, ajánlások szerint bár nem olyan rövid, hamar a végére érnék, annyira letehetetlen, de még nem jutottam el odáig, hogy ténylegesen a kezembe vegyem. Egyelőre ott vár a polcon és néz rám a bociszemeivel. Bevallom, azért egy kicsit félek is tőle, hogy megüti-e a Cinder és Ella mércéjét, vagy pedig újabb lehúzott bőr érzésem lesz majd vele kapcsolatban. Remélem, pozitív élményekkel gazdagodom majd.

3. 


"Őrülten ​nagyképű… de meg kell veszni érte. Hunter könyörtelen bérgyilkos. A Védelmi Minisztérium szoros megfigyelés alatt tartja, de ez nem zavarja, hiszen az a feladata, hogy végezzen a rosszfiúkkal. Ideje nagy részében imádja a munkáját. Egészen addig, míg nem mindennapi feladatot kap: meg kell védenie egy embert az arumok egyik halhatatlan ellenségétől. Serena Cross egy szavát sem hiszi a legjobb barátnőjének, aki azt állítja, hogy a saját szemével látta, ahogy egy befolyásos szenátor fia átváltozott valami… természetfelettivé. Ugyan ki hinne el ekkora sületlenséget? Serena azonban hamarosan szemtanúja lesz annak, hogy a barátnőjét meggyilkolja egy idegen, és ezáltal egy olyan világba csöppen, ahol egyesek ölni is képesek azért, hogy a titok titok maradjon. Annak ellenére, hogy másfélék, Hunterben szenvedélyes vágy ébred Serena iránt, ezért az arum a maga számára is meglepő dolgot tesz: megszegi az eddigi életét irányító szabályokat, és szembeszegül a munkaadóival Serena biztonsága érdekében. A kérdés csak az, hogy vajon az idegenek és a kormányzat jelenti Serena számára a legnagyobb fenyegetést… vagy maga Hunter?"

Jennifer L. Armentrout - Luxen világából nehéz kiszakadni, ha az ember egyszer belekerült. Én is így voltam vele, imádtam a sorozatot, bár az Oblivionból is csak az első részt olvastam. Annak akár a folytatása is kerülhetett volna ide, viszont az Obsessionnel is nagyon régóta szemeztem, ami egy arum-ember szerelmét mutatja be, pontosabban Serenáét és Hunterét, akik megjelennek az alapsorozatban is. Hallottam már róla hideget és meleget is egyaránt, az én oldalamat mégis fúrja a kíváncsiság, mit rejteget ebben a kötetben az írónő számunkra. Biztos vagyok benne, hogy csupa izgalmakat.

4. 


"Az ​akkor tizenöt éves Ginny Lemont 1975. május 15-én elrabolják egy bolt elől Fort Lauderdale-ben. Az elkövető az egyik legbrutálisabb dél-floridai motoros banda tagja. Ginny élete ekkor örökre megváltozik. Új nevet kap, új identitást és egy új életet az Everglades mocsár szélén – egy ijesztő, durva és erőszakos világban, ahol mindenkinek álneve van, a hűség pedig a túlélés kulcsa. 
Az egésznek pedig Grizz áll a középpontjában: termetes, sötéten jóképű és ijesztő férfi, aki Ginnyvel valahogy mégis olyan gyengéd, hiszen ő élete egyetlen igaz szerelme. Így kezdődik az érzelmi megszállottságról és a manipulációról szóló mese, amiben egy környezetéből kiszakított lány kénytelen az egyetlen emberre támaszkodni, akitől figyelmet, szeretetet és gondoskodást kaphat. A fogva tartójára. Ginny okos és intelligens, de még csak tinédzser. Nehezen alkalmazkodik az új életéhez, eleinte küzd ellene. Aztán belenyugszik a feltételekbe. 
Vajon megmentik? Vagy elmenekül? Kiszabadul élve, ha egyáltalán kiszabadul valahogy?"

A Kilenc perc címet viselő Beth Flynn könyv sok olvasónak meghódította a szívét, az enyémre azonban várnia kell már egy ideje, ugyanis egy valami elborzaszt. A magyar borító. Egyszerűen ilyen külsővel nem volt szívem megvenni, tudom, hogy hülyeség. Mégis maga a történet valamiért vonz, valamiért úgy érzem, nekem ezt el kell olvasnom. Csak az a baj, hogy ezt az érzést, amikor könyvesboltban járok, elnyomja sok-sok más érzés, így mindig otthagyom valamilyen indokkal. Azonban elhatároztam, hogy már tényleg haza kell hoznom egy alkalommal. Főleg most, hogy előkelő helyen áll ebben a bejegyzésben. 

5.

"Titkok. Mindenkinek van egy. 
 Némelyik nagyobb, mint a másik. 
És amikor a titkokra fény derül… 
Némelyik meggyógyít… 
Míg más elpusztít. 

Kate Sedgwick élete minden, csak nem átlagos. Megrázó veszteségeken és tragédiákon ment keresztül, mégis sikerült megőriznie az optimizmusát, és továbbra is mindenben a szépet keresi (elvégre megvan az oka, miért szólítja Bright Side-nak a legjobb barátja, Gus). Kate erős akaratú, vicces, okos és rendkívül tehetséges zenész. Aki soha nem hitt a szerelemben. Ezért, amikor elhagyja San Diegót, hogy egy kisvárosi főiskolán folytassa tanulmányait Minnesotában, egyáltalán nem számít arra, hogy beleszeret Keller Banksbe. Mindkettejükben fellángolnak az érzelmek. 

Mindketten harcolnak ellene. 
Mindketten titkolnak valamit. 
És amikor a titkokra fény derül… 
Némelyik meggyógyít… 
Míg más elpusztít."

Ezt a könyvet még egyik barátnőm, Vivi ajánlotta nagyon sok szeretettel, hogy készüljek egy százas papírzsepivel, mert bucisra fogom rajta sírni a szememet. Egyrészt imádom az ilyen könyveket, szóval egyből tudtam, hogy nekem való. Másrészt nagyon egyezik az ízlésünk, szóval megbízok benne. Azonban ez már elég rég történt, én mégsem vagyok még túl az élményen, pedig nagyon szerettem volna. Igazából nem is tudom, mi tartott vissza még tőle. De az biztos, hogy nem véletlenül szerepel ezen a helyen. Olyan sok szépet hallottam már róla. Ahj, azt hiszem, megyek és megrendelem.

+1.


Szerintem senkinek sem kell bemutatnom George R. R. Martin regénysorozatát. A Tűz és Jég dala az, amit az emberek nagy része vagy olvasott, vagy nézi a tévésorozatot. Nagy könyvmoly lévén nem mehetek el a regények mellett, pedig nagy rajongója vagyok a sorozatnak. Azonban eddig sajnos csak az első kötetig jutottam el, a többi részt még nem nyílt alkalmam olvasni, pedig nagyon-nagyon szeretném már egy jó ideje. Egyszerűen a mérete nem engedi, hogy mindenfele cipeljem magammal. Képzeljetek el egy könyvtári példányt, ami A4-es nagyságú, kemény kötéses és ezer oldal vastagságú. Olvasni pedig nekem leginkább az egy órás oda, majd visszaúton van lehetőségem míg elérkezem az iskolába. De idén nyáron... Szorítok rá alkalmat! Ha már új évada nem jön a sorozatnak. :(

Ennyi lett volna az 5+1 nagyon régóta várólistás regényeim sora, remélem, minél hamarabb tudok ezen változtatni!
Nektek van hasonló élményetek? Ha igen, meséljétek el!:)

Sok puszi:
Barby

2 megjegyzés:

  1. Te még nem olvastad a Bright Side-ot???? Na jó, még tart a hosszúhétvége, ha ügyes vagy, végzel is vele! Tessék elkezdeni! Azonnal! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem olvastam... Még. :D <3 De annnnyira szeretném. <3

      Törlés