2018. június 13.

Három nap a könyvhéten - 2018

Az idei volt a harmadik év, hogy kilátogattam az Ünnepi Könyvhétre, pedig már 89. alkalommal rendezték meg ezt az eseményt Budapest szívében, a Vörösmarty téren. Mint az eddigi évek során, most is annyira jó volt látni, hogy ennyi ember rajong még mindig az olvasásért, hiszen zsúfolásig telt a tér könyvmolyokkal a néhol rossz idő ellenére is. Szerencsére engem idén elkerült a zuhé, a szél pedig kellemesen fújt, egyszer-egyszer még a nap is kisütött.

Három nap sikerült kilátogatnom az eseményre, kezdtem a csütörtökkel, amikor Dóri barátnőmmel együtt jártuk körbe a Vörösmarty teret. Még néhol javában folyt a pakolás, de sikerült mindkettőnknek beszereznünk, amiket szerettünk volna. Ő 6 könyvvel távozott, én aznap viszont a Könyvmolyképző kiadó újdonságaiból szemezgettem, így jött velem haza Colleen Hoover - Ugly love-ja és Simone Elkeles - Leaving Paradise c. regénye.

Van olyan szerencsém, hogy az iskolám sétálva alig két percre esik a rendezvény helyszínétől, így rá tudtuk venni a magyar faktos tanárt, hogy idei utolsó órára tekintettel lévén vigyen ki bennünket a Könyvhétre. Bár alig fél óráig tartott a látogatásunk, a standok pedig épp hogy készülődtek még a nyitásra, azonban ennek ellenére összefutottam ismerős arcokkal és nézelődtem az idegennyelvű szekción.

A szombatom ennél eseménydúsabban telt. A reggelemet a helyi kórusnak szenteltem, és meglátogattam a konditermet is, azonban utána indultam is be a városba, hogy találkozzak egy barátnőmmel, Rékával, a Pepitakastély blog írójával, akivel együtt töltöttem a délutánt. Néhány dedikálást kinéztem magamnak, így a hátamon lévő hátizsák már alapból tele volt könyvekkel, amelyek aláírásra vártak. Elsőként Gombos Tündéhez és Papp Csillához vezetett az utam az Álomgyár kiadó standjához, ahol az előbbi írónő dedikálta nekem az Aranykönyv-nyertes Pataki Emma naplóját, míg az utóbbihoz A másik oldalról c. regényét vittem aláíratni. Ezután közös ebédre került sor Rékával, nagyon sokat beszélgettünk mindenféle témáról, mint nyári munkahely, különböző olvasmányok, szerzők és kiadók. Bloggerként fontosnak tartom, hogy amelyik kiadó munkatársával tartom a kapcsolatot, annak személyesen is bemutatkozzam, hogy arcot tudjanak párosítani a nevem és az írásaim mellé, és eddigi tapasztalataim szerint ők is díjazzák ezt a gesztust.  Ez sem maradhatott el az idei listámról. Négytől a Menő Könyvek szervezte beszélgetés kezdődött, azon vettünk részt Rékával, amely a Hogyan írjunk Rólad/Neked? címet kapta. A főszerkesztő, Csapody Kinga beszélgetett három szerzővel ebben a témában. Ezek után már nem maradt más program, amely érdekelt volna bennünket, tettünk még egy kört, elállt a szavunk a Lakatos Leventéért sorban állók számától, majd megittunk egy hűvös, jeges kávét a Cafe Freiben.

Szerzeményeim
Blogger szemmel nézve ezek az események a bemutatkozáson kívül másra is lehetőséget adnak, mégpedig a recenziós példányok átvételéhez. Hálásan köszönöm a Ciceró, az Álomgyár és a Menő Könyvek kiadóknak a könyveket, amelyekkel boldogan tértem haza. Papp Dóra - Bolyongó című regényére már nagyon kíváncsi vagyok, régebben olvastam az írónőtől a Tükörlelkek sorozatát, az teljes mértékben elvarázsolt. Vi Keeland - A beosztott és Morgan Matson - Páratlan nyár könyvekkel is gazdagodott a polcom, már olyan sok jót hallottam mindről, hogy alig várom az olvasásukat. A Menő Könyves beszélgetést követően a standtól a legújabb Kasie West regénnyel távoztam, A távolság relatívval, ami egy tökéletes nyári olvasmánynak tűnik kívülről, szerintem az is lesz.

Bár huzamosabb ideig egyedül Rékával és Dórival voltam, a Könyvhéten még rengeteg ismerőssel, baráttal összefutottam és leálltam velük beszélgetni kis időre, írónőkkel, olvasókkal, bloggerekkel egyaránt.

Összességében egy szuper program minden évben a rendezvény, alig várom már a jövő évit!
Ti milyen élményekkel és könyvekkel gazdagodtatok? ;)

1 megjegyzés: