2018. október 25.

Kelly Oram - Örökkön-örökké

HANGULAT                                MOLY                                        2017

"A mesében minden olyan könnyű: a szerelmesek egymásra találnak, és már lubickolnak is a boldogságban. Cinder és Ella is pontosan erre vágyik, a sok nehézség után igazán megérdemelnék, hogy legyen egy kis nyugtuk. A sajtó viszont folyton a nyakukban liheg – mindenki Hollywood legújabb álompárjára kíváncsi –, és a szüleik sem könnyítik meg az életüket: Brian apja meg akarja lovagolni a népszerűségüket, Elláé pedig képtelen elfogadni, hogy a lánya egy világhírű filmsztárral jár. Ráadásul Ella nagyon nehezen viseli, hogy mindenki a sérülésein csámcsog, és elbizonytalanodik: mi van, ha a tündérmeséjének kezd lejárni a szavatossági ideje?"

Sokunkat foglalkoztathatja a gondolat, hogy mi is történik a főszereplőinkkel a boldogan éltek, míg meg nem haltak után. A könyvek nagy része nem mutatja be, hogy az epilógus után mi lesz a sorsa a megkedvelt főhőseinknek. Nagy örömünkre azonban nekünk nem kellett elengednünk Cinder és Ella kezét a kötet végén, és az Örökkön-örökkében megtudhatjuk, mi is történik velük a boldog egymásra találás után.
Brian és Ella története nem csak egy nehézségeken keresztülment tinilány és egy filmsztár szerelmi románca, annál sokkal több. Ez a regény tele van a valós élettel, annak problémáival, megtanítja elfogadni a saját magunk hibáit, de mindemellett egy végtelenül aranyos és imádni való romantikus regény.
A történetünk nem sokkal a Cinder és Ella lezárása után folytatódik, az ifjú gerlepár híre berobbant a világhálóra ezzel felfedve a lány kilétét, így ezek után a sajtó nem csak Brian Oliver nyomában lohol, hanem Ella is a firkászok célpontjává válik. Tapasztalatlansága ahhoz vezet, hogy gyanútlanul feltárja magánéletének legtitkosabb részét is, ami végül a nyilvánosság szeme elé kerül. Azonban Ellának nem csak a világgal kell harcolnia, saját édesapja is a Briannel lévő kapcsolatuk ellen fordul, míg végül a lánynak választania kell a családja és a kedvese között. A filmsztár mindenben mellette áll, védelmezi, segíti az élet göröngyös utain, és közben felelősnek is érzi magát amiatt, hogy belerángatta a celebvilágba, ahol sokan ki akarják használni és hasznot akarnak húzni a lányból. És mindeközben Ellának a legnagyobb harca mégis belül játszódik önmagában. Nem egyszerű úgy élni a nyilvánosság előtt, hogy közben a balesete és a rengeteg műtét nyoma még mindig fellelhető a testén.
Bár már régen olvastam az első részt, mégis azt kell mondanom, hogy a folytatása valami lehengerlő. Sokkal többet ad az olvasójának egy kedves kikapcsolódásnál, de emellett megmelengeti a szívét, és nem egyszer csal mosolyt az arcára és könnyeket a szemébe.

"Végre megértettem, mit jelent ez a nézés. Szerelem volt. Tiszta és őszinte szerelem. Az előttem álló és szorosan ölelő férfi fülig szerelmes volt belém. Hogy a fenébe lehetek ekkora mázlista?"

Gyönyörű, aranyos és tanulságos történet egy hollywoodi románc mögé rejtve.
Ez a könyv is fent volt azon a bizonyos 5+1-es listán, amire olyan kötetek címét írtam fel, amiket már nagyon régóta el szerettem volna olvasni. Majdnem egy évet várt rám ez a  darab, de végül a legmegfelelőbb pillanatban került a kezem közé. Nevettem, sírtam, és végül alig akartam elengedni a két szereplőt, pedig tudtam, hogy ez már a ráadás kötet volt.
Kikapcsol, tanít és ápol ez a történet.
Külön meglepődtem, amikor az írónő saját könyvén belül utal egyikben a másikra, de kellemes érzéssel töltött el a V is for Virgin ill. az A is for Abstinence és Kyle Hamilton említése. Érdekes jellemvonás, de abszolút egyedi.
De a legjobban talán az mutatja meg, mennyire szerettem ezt a könyvet, ha elárulom nektek: szinte fel sem álltam a babzsákfotelemből olvasás közben. Megvolt a tökéletes őszi idill. A kint tomboló esőzés vs. a bent uralkodó nyugalom. Én magamra húztam a jó meleg takarót, mellettem gőzölgött a  kávé és a tea, a kezemben pedig egy aranyos, megindító regény. Mindenkinek kívánok hasonló napokat! Hiszen ezek úgy fel tudják tölteni az embert.

Karakterek:
Ella tipikusan az a szereplő, akivel az olvasó azonosulni tud. Ha a szerző egy könyvszerető lányt tesz a középpontba az mindig egy jó lépés a részéről, ugyanis vélhetőleg aki kézbe veszi, ő maga is könyvmoly. Ráadásul pluszként Ella egy könyves blogger, így abszolút bele tudtam bújni a bőrébe. Mégis ami miatt számomra nagyon kedves a karaktere, hogy megmutatja, a külső tökéletlenségei ellenére ő egy értékes ember. Aranyos, intelligens, visszafogott, de ha kell, erőteljesen visszaszól, van véleménye és kiáll magáért.

"Én nem hibákat látok, hanem szépséges megkülönböztető jeleket, amelyek egyedivé tesznek. Én azt a csodás lényt látom, aki te magad vagy." 

Brian Oliver a könyves pasik netovábbja. Valaki nem tudja, merre találom? Mérhetetlenül jószívű, nincs elszállva magától, nem a külsőségek számára az elsődlegesek és teljes szívéből szereti a barátnőjét. Elolvadtam, annyira aranyosakat mondott sokszor.

Borító:
Telitalálat. A rózsaszín és a lila árnyalatai teljesen átadják a szerelmes hangulatot, és ránézve hirtelen én is úgy érzem magam, mintha a fellegekben járnék. Átad mindent, amit kell. A varázst, a történet alappilléreit, a tündérmesét. Imádom!


Összességében:
Az Örökkön-örökké egy tündérmesébe csomagolt varázslatos történet az élet nehézségeiről és önmagunk elfogadásáról. Bemutatja, hogy nem minden a külső, főleg ha az nem rejt semmit önmagában. Csodálatos volt! Megnevettetett, megsiratott és elvarázsolt. Tökéletes olvasmány egy szeles, őszi napra, amikor mi bent elcsendesedve egy pohár forró ital mellett merülünk bele ebbe a meseszép regénybe.

Oldalszám: 460
Kiadó: Móra

Kedvenc karakter: Brian Oliver, Ella Rodriguez, Eleanor 'Ellie' Westley
Kedvenc idézetek:

"– Már most hiányzol, te nő! 
– Jó éjszakát, te majom!" 

*

"Te vagy az életem, a szívem, a lelkem, a mindenem."

*

 "(…) te is tudod, hogy az igazi szépség belülről fakad. Te vagy a legszebb ember, akit ismerek!"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése