2020. március 3.

Beleolvasó | Anne L. Green - Joyce csapdájában


William

Túlélő vagyok…

„Mindannyian lángra lobbant házakban élünk és nincs tűzoltó, aki segíthetne. Nincs kiút, csak a földszinti ablak, amin kibámulhatunk, amíg a ház leég, a fejünk fölött körbecsalt önmagunkkal együtt, bezárva, egyedül.”
(Tennessee Williams)

Miután elhagytam Nikóék házát, hazafelé vettem az irányt. Szükségem volt pár dologra, ezért kénytelen-kelletlen találkoznom kellett Joyce-szal, de amíg oda nem értem, végig Heatherre gondoltam. Biztosra vettem, ha ennek a rémálomnak vége, mi ketten boldogan élünk majd. Nem létezett olyan dolog, ami ettől a nőtől eltántoríthatott volna. Már nem.
Leparkoltam a házunk előtt és vettem egy mély levegőt, mielőtt beléptem volna az oroszlán barlangjába. Felvérteztem magam, elhatároztam, bármit mond vagy tesz, higgadt maradok. Benyitottam és a legnagyobb megdöbbenésemre az egész előszoba olyan volt, mint egy csatatér. Nem mertem beljebb lépni a szétszóródott üvegszilánkok és a cserepekből kihullott földmaradványok miatt.
– Joyce! Joyce, itthon vagy? – rikkantottam el magam. Egy hosszú pillanatig néma csend honolt a házban, majd megjelent Joyce ziláltan, kócosan és pont úgy nézett rám, mint egy veszett fenevad a prédájára. Minden idegszál megfeszült a testemben.
– Nézzenek oda! Még tudja, hol lakik – szűrte ki a fogai között.
– Persze hogy tudom, hol lakom. Itt meg mi a fene történt? – kérdeztem, mintha nem sejtettem volna, hogy ő csinálta dührohamában. Felemelt egy barna színű borítékot, kihúzott belőle valamit, majd a lábam elé hajította. Fényképek voltak benne. Képek rólam és Heatherről, félreérthetetlen helyzetekben.
– Te kémkedsz utánam? – ámultam el. – Megmondtam, hogy állj le!
– Minden megérzésem igaz volt – fújtatott. Kerülgethettem, elodázhattam a döntést, de csak egyre kellemetlenebb lett a helyzet. Itt volt a megfelelő idő, hogy férfiként viselkedjek, és a sarkamra álljak.
– Joyce, figyelj rám – léptem egy lépést felé. – Te meg én… ez sosem volt igazi. Ezt te is tudod. Meg kell ezt beszélnünk.
– Megbeszélni? Ezen nincs mit megbeszélni – bökött a képekre. – Te rendszeresen keféled azt a nőt – fröcsögte dühösen.
– Te pedig olyan dolgokat állítasz rólam, amiket nem csináltam. Sosem emelnék rád kezet, ezt te is tudod – sóhajtottam fel. Az évek során tényleg megkedveltem őt. Olyan volt nekem, mintha a kezelhetetlen kishúgom lett volna, akire vigyázni kell.
– Amit most mondok neked, jól jegyezd meg! – szűkült össze fenyegetően a pupillája. – Te az enyém vagy, és az is maradsz! Ha nem fogod önként lerázni ezt a lotyót, én vakarom le rólad – szűrte ki a fogai közt.
– Joyce, ennek nem arról kellene szólnia, hogy elveszítesz-e. Én sosem hagynálak magadra, kivéve, ha arra kényszerítesz. Én szeretem Heathert, de téged is szeretlek, csak másképpen. Én a barátod vagyok és segíteni akarok neked. Nem hagylak cserben, ígérem.
– Hogyan? Visszaküldesz a diliházba? – billentette oldalra a fejét.
– Nem állt szándékomban, de nem tagadom, megfordult a fejemben, miután bemocskoltál engem a szüleid előtt.
– Talán szó nélkül tűrnöm kellett volna, amit a hátam mögött műveltek azzal a vörös kurvával? Az a nő maga a démon. Megbabonázott téged. De majd én megszabadítalak tőle – fújtatott. Egy pillanatra felhúztam magam, de aztán igyekeztem higgadtan válaszolni.
– Ez nem Heather hibája. Nézd, Joyce, tudom, nehéz ez neked, de szeretném, ha egy kicsit belegondolnál az én helyzetembe is. Évek óta csak rólad szól az életem. Olyan nagy bűn, hogy szerelmes lettem? – néztem rá esdekelve. Reméltem, hogy belátja, átlépett egy bizonyos határt. Láttam, ahogy mély levegőt vesz, majd lassan kiereszti. Az addig merev vállát is leengedte.
– Sajnálom – sütötte le a tekintetét, majd bátortalanul újra rám emelte. Olyan volt, mint egy bűnbánó kisgyerek. Megesett rajta a szívem.
– Semmi baj – engedtem ki én is. – Az anyám kórházban van. Haza kell utaznom, de ha visszajöttem, mindent alaposan átbeszélünk, oké? – néztem mélyen a szemébe. Bólogatott, majd kitárt karral megindult felém. Átölelt, és szorosan hozzám préselődött. Én is köré zártam a karom és megnyugvással töltött el, hogy talán mégis minden megoldódik. Már éppen elengedtem volna, amikor lábujjhegyre állt. Azt hittem, egy puszit akar adni, de váratlanul, mint aki megveszett, teljes erőből a fülembe harapott. Felordítottam a fájdalomtól, próbáltam lefejteni magamról, de ő nekem esett, és ütött, ahol ért. Az arcomat kezdte marni, karmolni, majd belemarkolt a hajamba és azt tépte. Dührohamot kapott, torkaszakadtából üvöltött. Időbe telt, mire kiszabadultam a karmai közül.
– Neked totál elment az eszed – taszítottam rajta egy erőteljeset, aminek a következtében nekiesett az asztalnak. A földre kuporodott és jajveszékelni kezdett.
– Istenem, Will, mit tettél, a kisbaba! – szorongatta a hasát.
– Térj már észhez – álltam meg felette és kiabálni kezdtem. – Nincs semmiféle kisbaba. Ő csak a te agyszüleményed! Jézusom – nyúltam a fülemhez, majd belenéztem az előszobai tükörbe, ahol megpillantottam a karmolásnyomokat éktelenkedni az arcomon. – Mindenkinek igaza volt – néztem őt, ahogy a padlón görnyed. – Neked tényleg az intézetben a helyed. Ha hazajöttem, beszélek dr. Robertsszal, és gondoskodom róla, hogy ne tehess kárt senkiben – fordultam el tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése