2017. augusztus 22.

J. K. Rowling - Legendás állatok és megfigyelésük - Az eredeti forgatókönyv

HANGULAT                                MOLY                                        2017

"1926-ot írunk. Amikor az ifjú magizoológus, Göthe Salmander megérkezik New Yorkba, még csak nem is sejti, hogy az eseményeknek milyen különös láncolatát indítja el. Mágikus bőröndjéből ugyanis kiszökik néhány varázslény, akiknek üldözése közben ő és újdonsült barátai sokkal nagyobb veszedelmekkel is szembekerülnek, mint amekkorát egy szerelmes randalór vagy egy aranytól megrészegült orrontó furkász jelent. 

A Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola könyvtárának népszerű darabja, a Göthe Salmander által írt Legendás állatok és megfigyelésük adott ihletet J.K. Rowlingnak, a Harry Potter-könyvek szerzőjének e forgatókönyv megírásához. Rowling csodálatos világának rajongói lapról lapra élvezhetik az írónő megkapó humorát, varázsvilág-építő fantáziájának működését és mély, megértő szeretetét úgy a pálcaforgató, mint a varázstalan emberek iránt. 

Lebilincselő olvasmány és igazi kuriózum minden gyűjtő számára."

Nagyon szépen köszönöm az Animus kiadónak, hogy lehetővé tették nekem az olvasását!

A való életben jelenleg nagy döntés előtt állok. Nézegetem az egyetemeket, a szakokat, és egyszer csak megfogott egy olyan, hogy forgatókönyvírói. Rögtön rá is kaptam a témára, megtetszett, és majd ha arra kerül a sor, mindenképp megjelölöm.
És ezért is volt jó, hogy elolvashattam a Legendás állatok és megfigyelésük c. film eredeti forgatókönyvét, mert lehetséges, hogy a későbbiekben én is hasonlókkal szeretnék foglalkozni. 
A filmet még mikor kijött tavaly ősszel, akkor láttam a moziban barátnőmmel és bloggertársammal, Lexával. Imádtam, és ezek után valószínűleg újra meg fogom nézni. De kanyarodjunk is inkább a könyv felé. 
Én nagyon élveztem. 
Ennek lehet, a fentebb említett indokhoz is van köze, lehet hogy nincs, mégis azt kell mondanom, hogy nagyszerű lett. Jó volt újra visszacsöppenni egy kicsit a Rowling által megalkotott világba, akár csak egy kisebb hangvételű forgatókönyv erejéig is. 
Ami különösen tetszett benne, az a szellőssége, a sok rajzok, mert éppen erre volt szükségem. Egy kis kikapcsolódásra a munkanap után. Ráadásul azok az apró ábrák hihetetlenül aranyosak voltak, sokszor megmosolyogtatott egyik-másik, pluszban egy kis segítség volt, hogy tudjam, épp melyik lényről is van szó, ugyanis shame on me, de annyi minden mellett sokszor ezeket nem tudtam észben tartani. 
"Nekem az a felfogásom, hogy aki aggódik, az kétszer szenved." 
Olvastatta magát rendesen, ahogy belekezdtem, már azon kaptam magam, hogy jó néhány oldalt haladtam. Laza volt, a szereplőket már a filmben is megszerettem, jó volt újra, most a papíron is találkozni velük. Meghozta a kedvemet az adaptáció újranézéséhez.
Viszont azoknak ajánlanám leginkább a könyvet, akik azt már látták korábban. Nem mondanám biztosra, de így talán élvezhetőbb volt. Tudtam, mi mire vonatkozik, sokban segített, hogy a korábbi mozis élményeket fel tudtam eleveníteni. 
Harry Potter rajongóknak nagyon ajánlott! 
Még így is, hogy tudtam, miről szól a történet, izgalmas volt, fordulatos és imádni való. 
AJÁNLOM.

Karakterek:
Göthe: A szívemhez nőtt a srác a nagy kedvességével és állat szeretetével. Nagyon kis aranyos.
Tina: Az elején kicsit karót nyelt hölgyeményről van szó, mégis a végére Göthe mellett ellazul valamennyire, feloldódik és nem stresszel annyit.
Jacob és Quennie: Már a filmben is nagyon shippeltem őket kettejüket, mert egyszerűen irtó aranyosak voltak. Ez itt sem történt másképp.

Borító:
Imádom? Naná. 
Egyszerű, mégis rettentően gyönyörű. 

Összességében:
Engem magával ragadott. Élvezetes volt, izgalmas és szerethető. Ráadásul szellős és aranyos azokkal a kis ábrákkal, amikkel díszítették. Pont erre volt most szükségem!
Azoknak ajánlanám leginkább, akik látták már a filmet, úgy talán érthetőbb, és magunk elé tudjuk képzelni az egészet. De persze akár anélkül is érthető!
Ez a könyv felülmúlta az elvárásaimat is! Teljességgel imádtam!

Oldalszám: 300
Kiadó: Animus

Kedvenc karakter: Göthe Salmander
Kedvenc idézet: 
"JACOB
 Göthe… ez most nem álom.
GÖTHE
 (somolyogva) 
 Miből jött rá?
JACOB
 Nincs nekem ennyi fantáziám."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése