2018. március 15.

5+1 kedvenc magyar regényem

 Sziasztok!

Március 15-e alkalmából egy csokorba összegyűjtöttem az 5+1 kedvenc magyar szerzők által írt regényemet. Büszke vagyok mind magamra, amiért egyre több és több könyvet olvasok hazai írók tollaiból, na meg persze rájuk, amiért ilyen csodálatos történeteket vetnek papírra, és tárnak elénk.

Nem is szaporítanám tovább a szót, jöjjön a lista!

5.

Papp Dóra - Tükörlelkek


Papp Dóra regényeivel még bloggerlétem elején szemeztem, aztán már nem is tudom, hogy került a birtokomba, de azt igen, hogy imádtam. Hatalmas benyomást tett rám az első része is, de a második ha lehet, még nagyobbat. Egy fiatal, tehetséges írónőt ismertem meg Dóra személyében, aki nagyon ügyesen szövi a szálakat és csodálatos stílusa van. Fiatalos, könnyen olvasható, mégis megérinti az olvasóját. Kriszti és Orsi történetét mutatja be ㅡ ők két teljesen ellentétes lány az iskolában ㅡ, szálaik is ritkán találkoznak... kezdetben. Annyira megkapó a címe, ráadásul tökéletesen passzol a könyvhöz. Minden ifjúsági regény rajongónak nagyon ajánlom Papp Dóra regényét, amely visszakalauzol bennünket az iskolapadba. 
Értékelésem♫    ♫Értékelésem

"Vajon én vagyok az egyetlen olyan abnormális lény a világon, akinek százszázalékos módon befolyásolja a hangulatát az a dal, ami reggel, felkelés után egyből az eszébe jut?"
Tükörlelkek #elsőrész

4.

R. Kelényi Angelika - Az ártatlan


Nagy rajongója vagyok a történelmi romantikus könyveknek, R. Kelényi Angelika pedig egy hazai igazgyöngy ebben a zsánerben. Csodálatos stílusával visszarepít bennünket a 17. századba, ahol izgalmasbbnál izgalmasabb jelenetekkel kápráztatja el az olvasóit. Zseniálisan alakítja a szálakat. A románc álarca mögé krimis szálat is rejt mindig, a szívünk legtöbbször a torkunkban dobog a sorok olvasása közben. Flóra és Mariani története különleges számomra és örökre a szívembe zártam őket. Egy szó, mint száz, ha történelmi romantikus, akkor én mindenképp R. Kelényi Angelika könyveit ajánlom! Két hét múlva pedig már a befejezőkötetet is a kezünkben foghatjuk. Hivatalosan is lezárul a trilógia.
Értékelésem♫    ♫Értékelésem

"Azt mondják, a dühöt, bánatot hagyni kell kiáradni, különben elégeti a szívet, a lelket, észrevétlen pusztítja el az embert."
A grófnő árnyékában

*

 "– Amióta csak ismerem, mindig bajba keveredik, aztán mehetek megmenteni. Velencében nem akarom, hogy galibát csináljon - morogta. 
 – Én? Galibát? Miről beszél kegyelmed? 
 – Arról, hogy a baj kegyeddel jár."
Bűnös örömök városa

3.

Carrie Cooper - A szemtanú


Carrie Cooper írónőt tavaly nyáron fedeztem fel, aztán hirtelen beszippantott a világa, és azon kaptam magam, hogy nem akarok és már nem is tudok onnan kiszállni. A legjobb romantikus krimi, amelyet valaha olvastam. Izgalmas, fordulatos, szenvedélyes. Nem lehet nem imádni ezt a regényt. Magasra tette a mércét, de a második kötet még e fölé is képes volt kerekedni. Annyira magához láncol maga a történet, amely rettentően egyedi és különleges. 
A Lili Green sorozatot legszívesebben mindenkinek a kezébe adnám, aki kikapcsolódásra és izgalomra vágyik egy kis romantikával megfűszerezve. 
Annyira örülök, hogy ráleltem erre a csodára, annyival kevesebb lennék, ha ezt a két regényt nem olvastam volna. Carrie Cooper pedig egy hihetetlen csoda a magyar szerzők között. 
Értékelésem♫    ♫Értékelésem

"Most aztán megkapta a kalandot, amire vágyott: egy nap leforgása alatt kétszer akarták lepuffantani, meg akarták fojtani, és ráadásként még jól össze is zúzták. Ennyi még James Bondnak is sok lenne!" 
A szemtanú

*

"Hiába érzem magam félembernek nélküled, azzal, hogy mindig el kell engedjelek, minden alkalommal többet viszel magaddal belőlem, és ha így folytatom, nem marad belőlem semmi."
Ügynök tűsarkúban

2.

Leiner Laura - Bexi


Leiner Laura munkásságát már kisiskolás korom óta nyomon követem, szinte a SzJG kötetein nőttem fel, aztán jött a Bábel és az Akkor szakítsunk, de az én szívemet teljesen a Bexi sorozatával tudta elrabolni. Az írónő teljesen egyedi témát választott a regényének, a hazai zeneipart mutatja be belülről, amely egyáltalán nem olyan fényes, mint amilyennek látszódik. Mivel jómagam is zenésznek készülök, nagyon közel áll a szívemhez ez a téma, Leiner Laura pedig elérte, hogy már az első betűnél a szívembe zárjam a sorozatát. A szereplőit nagyon hamar megkedveli az olvasója, és azt kívánja, bárcsak a való életben is lenne valahol egy Körte, egy Lili, egy Bexi, na meg persze egy Nagy Márk. A srác az elején rettentően nagyképű és arrogáns, én mégis nagyon bírtam már a kezdetektől fogva. Persze a fiú jellemfejlődésen megy keresztül, amelynek hála nem marad őstulok a sorozat végéig, mert azért be kell vallani a későbbi Nagy Márk sokkal jobban a szívemhez nőtt. Bár hat részes a sorozat, az én lelkemnek néhol az sem elég, annyira csodálatos, hogy sokszor nem is akarok kiszakadni a világából.
Értékelésem♫  ♫Értékelésem♫ ♫Értékelésem♫ ♫Értékelésem♫ ♫Értékelésem♫  Értékelésem

"– Márk – sóhajtottam, kissé belefáradva a beszélgetésbe. – Mit akarsz tőlem? De most komolyan. Nagyon jól tudod, hogy minden lányt megkaphatsz, miért én lettem a kattanásod? – kérdeztem értetlenül. – Mert én vagyok az egyetlen, aki nem dőlt be azonnal? 
– Nem. Hanem, mert te vagy az egyetlen, aki mellett nem vagyok seggfej – mondta ki halkan, és az őszinte válasza megdöbbentett, mert egyáltalán nem erre számítottam." 
Hullócsillag

1.

Anne L. Green - A sötétség fogságában


Nemrég jelent meg Anne L. Green - A sötétség fogságában legújabb verziója, amely nem csak kívülről kapott új köntöst, hanem belülről is bővítette az írónő. Egyik legnagyobb tavalyi felfedezésem Anne L. Green volt, akinek a neve azóta nálam garancia egy zseniális, izgalmas regényre. Imádtam az eddigi összes művét, egyszerűen mind már az első oldalakon beszippantott. A sötétség fogságábannal is ez volt a helyzet. Bár korábban volt szerencsém az eredeti verziót is olvasni, ugyanúgy imádtam a bővítettet is, sőt ha lehet, még jobban. Izgalmas volt, szenvedélyes, fordulatos, csodálatos. A kezemhez tapadt a regény, bár ezt én egy cseppet sem bántam. Az írónő összes regénye a szívemhez nőtt, maradandó élményt adott. Ennél akciódúsabb könyvet aligha találok. Szavakba sem lehet önteni, mennyire boldog vagyok, amiért anno belemerültem ALG világába. 

"A titokzatossággal csak egy baj van, vonzza az embert, mert meg akarjuk fejteni, fel akarjuk pattintani a titkok zárját." 

*

„Ragaszkodj az álmaidhoz, mert nélkülük az élet olyan, mint egy törött szárnyú madár, ami nem tud repülni.”


+1.

J. K. Smith - Ismert ismeretlen


A +1-em nem más, mint J. K. Smith, igazából még meg nem jelent regénye, amelyet viszont nekem már volt szerencsém előolvasni. Egy hét múlva már országszerte mindenki a kezébe veheti Lívia és Tom történetét, amely egyszerűen elkápráztatja az olvasóit. Aranyos, szívhez szóló, csodálatos történet. Az írónő humorát nem lehet nem szeretni, annyira őszinte és kedves. Sokszor hangosan felnevettem a regény olvasása során. Imádtam minden szavát.
Ha egy humoros, romantikus történetre vágysz, amely színt visz a hétköznapi szürke forgatagba, akkor J. K. Smith bármelyik regényét teljes szívemből ajánlom. 
Szintén a tavalyi évem egyik legcsodálatosabb felfedezése volt mind az írónő, mind a regényei. Kimondhatatlanul örülök, hogy J. K. Smith nem hagy bennünket történetek nélkül, ősszel érkezik a Káosz a köbön, amely hasonlóan humorosnak és szívmelengetőnek ígérkezik, mint az eddigiek. 
Értékelésem

"[…] – Azt mondd meg, szívem, hogy érzed magad – fordult újra egyetlen fia felé. 
 – Mint akit meglőttek. 
 – Az jó? – kérdezte az apja. 
 – Szerintem te csak ülj le szépen a sarokba, és maradj csendben – kérte kedvesen a felesége a férfit. 
 – Most mi van? Engem még nem lőttek meg. Csak kíváncsi vagyok – mentegetőzött Robert." 

*

 "– A munkámban színészkedek, az életben soha – válaszolta komolyan a férfi."


Ennyivel érkeztem mára, biztatok mindenkit, hogy minél több hazai szerzőtől olvasson, hiszen vannak köztük igazi gyöngyszemek is, akik simán felveszik a versenyt a külföldi társaikkal!:) 

2 megjegyzés:

  1. Remek összeállítás!😍
    Erre az ALG könyvre nagyon kíváncsi vagyok, ahogy J. K. Smith új könyve is nagyon-nagyon kívánságlistás!💖

    xoxo: Lillsz

    VálaszTörlés