2016. augusztus 22.

Jamie McGuire - A jóslat

HANGULAT                                MOLY                                         2014

"Ha valaki halottakkal álmodik, az bárki másnak egy nyugtalan éjszakát jelent, de nem Ninának, hisz számára ez figyelmeztetés. Épphogy túlélte az első csatát a Pokollal, újból keményen küzdenie kell, egyetemi hallgatóként is, és úgy is, mint gyakornok apja vállalatánál. Visszatérő rémálmai apja erőszakos haláláról mindennapossá válnak. Mivel Jared aggódik Nináért, hogy választ kapjon kérdéseire, visszalopja a Könyvet. Megkezdődik a harc az új ellenséggel szemben a régi barátok oldalán, és Jared legrosszabb rémálma látszik beigazolódni. Választás elé kerül: egyedül szálljon szembe a Pokollal vagy kezdjen háborút a Mennyel. A döntést egy váratlan esemény még inkább megnehezíti…"

Mint azt már az első rész értékelésében is említettem, örültem, hogy csak le kellett emelnem a polcomról a folytatást. Előre gondolkodtam, és kikölcsönöztem gyorsan a könyvtárból. Gondoltam, a hosszas olvasási válság után aztán most belehúzok, és hát így is tettem. Na meg talán vissza is kellett már vinni a könyvtárba... De az a lényeg, hogy a végére értem, nem? És persze a véleményem...

Élveztem? 
Kimondottan. Szerintem jobbra sikeredett, mint az első rész. Bár jelentős az oldalszámcsökkenés, de ez nem volt nagyon érzékelhető. Nem sietteti az írónő a szálakat, minden a helyén volt. 
Az egész második rész Nina álmával kezdődik, amiben az apja és szerelme apja, Gabe játssza a főszerepet. És ez már nem az első. Minden este lepörög előtte Jack haláltusája félelmetesen élethűen. Már tisztában van apja titkával, de persze a legnagyobbat még mindig nem tudja. Miért áldozta fel az életét, sőt még a legjobb barátja életét is? Természetesen, hogy a lányát mentse. 
És akkor e köré épül az egész kötet. 
A titkolózásra, annak felfedésére és megoldására. 
Több izgalom volt benne, mint emlékeztem. A szívem sebesen vert néhány jeleneten, pont úgy, mint amiket hiányoltam az írónő újabb köteteiben. (A Gyönyörű megváltásban  és Gyönyörű áldozatban) Meg amit Az őrző végén sem éreztem. Több akció, több akadály, amiket a főszereplőknek le kell győzniük. 
Aztán persze ki ne felejtsem azt a részt, hogy imádom, amit a Ryan szálból kihozott Jamie. Egyszerűen eszméletlen. Mint kiderült az első kötetben, Claire annak a srácnak lett a védelmezője, aki szerelmes Ninába. De ne várjátok el tőlem, hogy elmeséljem, mi történik velük... Az nem lenne fair. 
De persze... Hogy jön ide a jóslat? Ami az egészet körbeveszi? Talán a fent említetteknek és ennek a szónak köze lenne egymáshoz? 
Csak faltam a sorokat, és van egy olyan érzésem, hogy nem kell sok idő (esetleg pár perc...), hogy a befejezőrésszel folytassam utam Nina és Jared útján. 

Karakterek:
Nina: Nincs nagyon sok hozzáfűzni valóm. Az első kötetben megismertem, ugyanolyan maradt itt is, nem is ragoznám tovább. 
Jared: Na róla ebben az értékelésben még nem is beszéltem. Ő csak... Jared. Tudjuk. Védelmező típus, önfeláldozó, ugyanazt csinálta ebben a kötetben is, mint az előzőben. Óvta szerelmét. 

Borító:
Itt se tudok nagyjából semmi újat mondani. Még mindig kevésbé erdősen képzelem el, a sziget még mindig tökéletes helyszín lehetne a háttérnek, de inkább nem is beszélek róla tovább, mert hirtelen semmi jó nem jut eszembe az előtérhez. 

Összességében:
Mindenképp jobb lett, mint az első, azt kell mondanom. Több izgalom és történés, de egy központi esemény, ami az egész kötet eseményét meghatározza. 
Izgatottan várom már a befejező kötetet, hiszen azt még egyáltalán nem olvastam... Mi lesz Nina és Jared történetének vége?


Oldalszám: 324
Kiadó: Maxim

Kedvenc karakter: Claire Ryel

Kedvenc idézetem: 

"– (…) Ha nem lehetek együtt a férfival, akit szeretek… minek éljek, ha nem élhetek?"

Mindenképp megérdemli :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése