2023. május 31.

Március & Április & Május丨 Összefoglaló és tervek nyárra - 2023

 
Mindig úgy érzem, hogy csak repülnek el a fejem felett a hónapok, és hirtelen azon kapom magam, hogy egy újabb negyedéves összegzőt írok. 

A tavaszi szemeszterem már február végén elkezdődött, ami nem kevés munkát tartogatott számomra. Ugyanis ez az utolsó alapképzéses félévem - a Károli szabadbölcsészet filozófia specializáción. A hetek pörögtek: a hétköznapjain tanulással, a hétvégéim munkával teltek. Eközben a szakdolgozatomon ügyködtem, aminek két központi alakja Kierkegaard és Kafka volt. (Kierkegaard nevét azóta annyiszor leírtam, hogy szerintem már álmomban is menne helyesen.) Nehéznek tűnik, de amúgy nagyon szerettem a közös munkát a két szerzővel, nagyon különleges mindkettejük életútja és munkássága, igazán közel álltak eddig is a szívemhez, most pedig aztán még inkább. A szakdolgozatom végleges címe ez lett: Kierkegaard és Kafka a kívülállóság jegyében - A kívülállóság megjelenése a Félelem és reszketés és A kastély című művekben.

Amikor nem tanultam, akkor éppen koncerten jártam. A 10 éves Bagossy Brothers Company jubileumi koncertje az új MVM Dome-ban került megrendezésre, amire még karácsonyra kaptam a jegyeket. Imádom a zenekart és megintcsak nagyszerű élménnyel ajándékoztak meg! Másrészről május végén megkezdtem az idei Budapest Park-turnémat a Follow the Flow lemezbemutató nagykoncertjével. Nyáron pedig még 3-szor látogatok el ide - Margaret Island, majd ismét egy Bagossy, aztán egy ByeAlex és a slepp koncertre.

Teljes egészében 15 könyvet olvastam el a tavaszi hónapokban, emellett pedig rengeteg szakirodalmat mind a szakdolgozathoz, mind pedig a különböző egyetemi óráimra. Ezek közül kiemelném az előolvasási felkérést, melyet Sienna Cole írónőtől kaptam Az igazság arcai kapcsán. Ő azok közé a szerzők közé tartozik, aki évente egy könyvvel ajándékozza meg az olvasóit, de azok mindig alaposak, fordulatosak és kidolgozottak, egyik sem összecsapott munka. Ennek mentén Az igazság arcai is egy igazi gyöngyszem az idei olvasmányaim között, nagy szükségem volt ebben az embert próbáló időszakban egy olyan regényre, mely magával ragadott és segített kiszakadni a folytonos sodrásból. Majd egy verseskötettel, Závada Péter Gondoskodás című válogatásával folytattam a kikapcsolódást, melynek egyik alkotását a szakdolgozatomba is beemeltem: a Kastélyt - nem meglepő módon. A leadás után szükségem volt egy szeretni való, cukormázas regényre, Ali Hazelwood Eszméletlen szerelem című könyve pedig pont alkalmas volt erre. Imádtam a humorát, az ártatlan, aranyos szerelmet, mely Bee és Levi között fűződött, na meg persze a tudományos közeget, melyben a történet játszódik. A Gyönyörű sorscsapás újraolvasására szüksége volt a lelkemnek, habár idén egyszer már olvastam, de Travis Maddoxból sosem lehet elég, így egy éjszaka alatt felfaltam a regényt. Áprilisban Carrie Cooper felkért, hogy olvassam elő az immáron megjelent új könyvét, a Nem csak egy szerelmes történet folytatását, az Üdv újra, valóság!-ot, amely szintén a számos fordulatával, sorok közti mély mondanivalójával és utánozhatatlan humorával színt csempészett a hétköznapjaimba. Hasonlóképpen R. Kelényi Angelika két könyvéhez: Caroline Wood, a bajkeverő újságírónő legújabb, marrákesi kalandjához a Mesés Marrákesben és az írónő régi-új történetéhez, a Negyven felé pártában-hoz. Májusban Budai Lotti volt a személyes időgépem és A királyné ékszereivel a 17. századi francia, királyi udvarba repített. Ezután elolvastam a világszerte hódító Minden elmúlt nyarat, Carley Fortune könyvét, ami egy igazi nyári történet tele napsütéssel, barátsággal és szerelemmel. Majd belevetettem magamat Elle Kennedy új regényébe, Az örökségbe, ami nosztalgikus pillanatokat okozott a négy Briar-ös, hokis fiúval: Garrett-tel, Logannel, Deannel és Tuckerrel. Az utolsó könyvem pedig az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Valérie Perrin legújabb magyarul megjelenő kötete volt, A vasárnap koldusai, ami nagyon mély benyomást tett rám, hamarosan érkezik róla az értékelés is.


 

Az év eleji erőm a harmadik hónapra elfogyott, és tavasszal 13 újdonsággal bővült a polcom. Az idei első beszerzésem Závada Péter már említett verseskötete volt, de ezután érkeztek hozzám recenziós példányok, nem bírtam ellenállni a Glamour-napok és a Joy-napok kedvezményeinek sem, valamint a Könyvmolyképző Kiadótól is rendeltem néhány újdonságot.

Sorozatok terén kicsit elszaladt velem a ló az utóbbi időben: 526 epizód. A fáradalmas hétköznapok és a szakdolgozat írás közben/után szükségem volt egy kis virtuális kikapcsolódásra, melyet a kedvenc sit-com sorozataimban találtam meg. Három hét alatt végignéztem ismét a Jóbarátokat, és már nagyon közeledek az Agymenők fináléjához is, ez pedig rendesen növelte az epizódok számát. De ami még fontosabb, hogy márciusban megérkezett az Árnyék és csont legújabb évada, amivel egészen egyszerűen nem tudtam betelni. Sokáig újra és újra néztem a sorozatot, mert nem tudtam kiszakadni Leigh Bardugo világából valamint annyira imádtam az új szereplőkkel színesített évadot, hogy mindig többet és többet akartam belőlük. Hiába tudtam már szinte az egész scriptet. (Államvizsga utánra pedig erősen érik egy teljes Grishaverse újraolvasás...)
A filmnézéseim is megduplázódtak télhez képest - tavasszal 34-et néztem meg, amiben természetesen ismét uralkodó volt a Marvel univerzum. Május elején érkezett az új Galaxis őrzői film, amit nem vártam hatalmas elánnal, és talán emiatt okozott hatalmas meglepetést. Szerintem felülmúlta az első két részt összességében is: minden volt benne - humor és mondanivaló egyaránt -, amit lehetett, kihoztak ebből a filmből, és a végére könnycseppek is gördültek le az arcomon. Az utóbbi MCU alkotásokban többnyire csalódtam, de a Galaxis őrzői vol.3 teljesen hozta a színvonalat. Másrészről pedig a Star Wars univerzumban kalandoztam, hiszen már nagyon régen láttam a filmeket, épp ideje volt újranézni.

A terveim nyárra pedig leginkább pihenés és alvás némi munkával megspékelve, de azért nagyon várom - az államvizsgát kivéve - ezeket a rendezvényeket:

Június 8-11.
Ünnepi Könyvhét

Június 22.
Államvizsga

Június 29.
Margaret Island koncert
Budapest Park

Július 7.
Diplomaosztó

Július 22.
Bagossy Brothers Company koncert
Budapest Park

Július 28.
ByeAlex és a slepp koncert
Budapest Park

Augusztus 9.
Szülinap 💓

Millió puszi:

Barby

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése