2017. február 4.

Too Much Information Book Tag

Nagyon szépen köszönöm Virágnak és Bree-nek, hogy kihívott erre a Book Tagre, hát 50 kérdés... Nem kevés, remélem, ezáltal is többet tudtok meg rólam, vagy akár a blogról.:)


1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?

Itt egyet kell értsek Virággal, miszerint Magnus Bane karaktere, akit Cassandra Clare teremtett meg az árnyvadászos könyveiben, bár ez azért furcsa, mert ő pont nem árnyvadász, hanem warlock, vagyis boszorkánymester. Imádoooom. Ha valakit legjobb barátnak kéne választanom, Magnus lenne a befutó mindenképpen. #keepcalmandshipMalec<3 
Mondjuk a másik karakter, aki szerintem zseniális és imádom a stílusát, az A Tűz és Jég dalából Tyrion Lannister. "That's what I do. I drink and know things."

2. Könyves szerelmeid?

Ez tényleg egy kérdés? Még jó, hogy többesszámban van, ugyanis egyet tuti nem tudnék kiválasztani. De figyelmeztetek mindenkit, felsorolni az összeset egyenlő azzal, hogy az egész életemet ezelőtt a laptop előtt fogom tölteni, hogy őket körmöljem le nektek, és bevallom, ehelyett inkább újabbakat gyűjtök a háremembe, de azért egy kis ízelítő... Alec Lightwood, Jace Wayland Morgenstern/Lightwood/Herondale, Hardin Scott, Maxon Schreave, Nagy Márk, Peeta Mellark, Daemon Black, Cole St. Clair, Étienne St. Clair, Havasi Krisztián, Mal Ericson, Cam Hamiltooooon, és még sok-sok-sok-sok-sok álompasi. Egyet más komolyan életre kéne kelteni, ki csatlakozik a projekthez?

3. Valaha szeretett szereplőid, akit megutáltál?

Szerintem ide most az Időtlen szerelem trilógiából Gideon De Villers-t mondanám, mert emlékszem, mikor először olvastam, mennyire odavoltam a pasiért meg aztán vissza is, de most... Nem is tudom. Mint egy hisztis, szeszélyes kislány. 

4. Legnagyobb/Leghosszabb könyv a polcodon?

Szurovecz Kitti - Gyémántfiú c. könyve vetekszik Anna Todd - Miután elvesztettelek c. művével. Mindkettő majdnem 700 oldal.

5. Legnehezebb könyv a polcodon?

Megrizikózom, hogy a One Direction - Merjünk álmodni! kötete elég vastag és ráadásul még nehéz is. Bár azért repülőre vittem magammal, nem is én lennék, ha nem tettem volna...

6. Vannak könyves posztereid?

Posztereim nem, rajzok annál inkább. Még négy évvel ezelőtt, a nagy Twilight-lázamban elkészítettem az Alkonyat borítóját grafittal, azt tettem ki, egy papírra leírtam Maxon iszonyúan aranyos mondatát, ami azóta kinn van, amióta Az Igazit olvastam. Az idézet így szól: Törd csak össze a szívem. Törd össze akár ezerszer is. Úgyis a tiéd, hát azt teszel vele, amit akarsz. 
Csontvárosos korszakomban, amit mondjuk még jelenleg is élek, rajzoltam egy angyali rúnát, azt tettem ki, ahogy annak az idézetét is. All history is true. Ha már rajz, akkor az Éhezők viadala logója se maradhatott ki, egy fecsegőposzáta van kiragasztva a falamra, mellette néhány filmes kép, aztán még egy nagyobb rajz a Csillagainkban a hibából. 

7. Vannak könyves ékszereid?

Még régebben rendeltem szintén angyali rúnás és fecsegőposzátás nyakláncot, de hamarosan be szeretnék ruházni egy Trónok harcásra is. *-*

8. OTP?

Zarby is real. Zayn+Barby. 
(Bocsi, Malec, te csak második vagy az életem shipjeiben. :'()

9. Kedvenc könyvsorozatod?

Mik ezek a kérdések? Egy darabbal úgysem tudok válaszolni... Szóval. Mivel most nagy befolyása van az életemben az árnyvadász világnak, ezért most a Végzet Ereklyéit mondanám, de azért ott van nekem az After sorozat Anna Toddtól, a Párválasztó kötetek, Tökéletes kémia, Mercy Falls farkasai, Sulijegyzetek, Várok rád, és még rengeteeeeg... Alig bírom kivárni a következő részeket. 

10. Kedvenc filmadaptáció betétdalod?

Ha már Végzet Ereklyéi, akkor a Csontváros filmből Demi Lovato dala, a Heart by Heart, aztán még mindig árnyvadászok, de már a sorozat, a Shadowhunters, abból is az első évad 12. részében felcsendülő War of hearts, amit Ruelle énekel. Meg most szintén tőle a Monstersre is rákaptam, ami az első epizódban. Bár valami azt súgja, hogy hamarosan A sötét ötven árnyalata megfilmesítéséből is lesz kedvencem, ugyanis Zayn énekli a betétdalt. *-*  I don't wanna live forever

11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, bárcsak folytatódna?

Bár még be se fejeztem a Végzet Ereklyéit, azt kívánom, bárcsak folytatódna az örökkévalóságig Clary, Jace, Alec, Isabelle, Simon és a többiek története. Igen, bár ott van a Pokoli szerkezetek, Bane krónikák és a mostani új sorozata is, de... Értitek. 
Továbbá Simone Elkeles bárcsak alkotna tovább, ugyanis Fuentesékről olvasnék még rengeteget. Végtelenségig. Ahogy Stephanie Perkinstől is. Hajrá, drágáim, alkossatok nekem! *-*

12. Kedvenc egykötetes könyv?

Bár szerintem kevesebb stand alone könyv van, mint sorozat, legalábbis végignézve a könyvespolcomon ezt tapasztaltam.
Egyik nagy kedvencem a nemrég megjelent könyve Szurovecz Kittinek, mégpedig a Hópelyhek a válladon. Ami még nagyon zseniális, leginkább olyanoknak ajánlott, akik komolyan szeretnének az írással foglalkozni, a Big Magic Elizabeth Gilbert tollából. És hogy még egy harmadikat is bepasszírozzak ide, R. S. Grey - Testcsel c. könyve se maradhat ki innen.

13. Mióta olvasol?

Feljegyzésszerűen az első kiolvasott könyvem a füzetemben, ahol vezetem ezeket, 2012 nyarán keletkezett, szóval onnantól. Szerintem korábban is szerettem sokat olvasni, bár az tény, hogy már nagyobb mennyiségben tolom, és olyanná vált számomra, mint a levegő. Nélkülözhetetlenné.

14. Melyik Roxforti házba tartoznál?

Eddig minden teszt a Griffendélt hozta ki, a szívem viszont félig Griffendél, félig Mardekáros.

15. Mit keresel egy könyvben?

Hú, ez aztán fogós kérdés. Leginkább egy másik világba való utazást. Ez független attól, hogy fantasy-e a történet, esetleg a mai világunkban játszódik, vagy a múltban. Nekem szükségem van olyan időtöltésre, amikor csak én vagyok, és sokszor hozzám egy laptop vagy egy könyv társul, és ezeknek a társaságát nem is bánom. Közben valami romantikát. Mint már sokszor említettem, végtelenül romantikus lélek vagyok, nekem fontos, hogy egy könyvben szerepeljek szerelem, vagyis legtöbbször, vagy ha ez nem is, akkor valami, ami megragadja a lelkem, arra sarkall, hogy gondolkodjak el a dolgon, kapcsoljam össze a saját életemmel, esetleg tanuljak belőle én is. Nekem ilyen egy jó könyv.

16. Kedvenc idézeted?

"Mindegy, hogy hány falat építesz magad köré, a zene, amit hallgatsz úgyis elárulja, amit érzel."  - Zayn Malik

17. Kedvenc író(nő)id?

Ez is hasonlóan galád kérdés, mint hogy válasszak egy kedvenc könyvet. Viszonylag sok olyan író van, akinek a stílusát imádom, magával ragad, és képes nyújtani nekem a 15.-ös pontban leírtakat. Kiemelném most Jennifer L. Armentroutot, aki megmutatta, hogy több témában is különlegeset tud alkotni, szerintem zseniális írónő. Ahogy Jamie McGuire-t is ezekhez az írónőkhöz sorolhatom, és akkor már Colleen Hoover se maradhat ki, aki olyan érzéseket tud átadni az olvasóinak, hogy az valami hihetetlen. Olyan beleadással ír, olyan témákról, olyan megérintően... Magyarok közül a többször is említett példaképem Tavi Kata. Ő is olyan történetet írt nekünk, ami mindennapi, de mégsem. Fordulatos, élethű, imádni való. 

18. Kedvenc borítód?

Így ezek *-*

19. Akciódus vs. romantikus?

Romantikus.

20. Hova mész, ha valami szomorú történik a könyvedben?

Anyához. :')

21. Mennyi ideig tart elolvasnod egy könyvet?

Ez eléggé változó. Ez könyvtől is függ, a tartalmától, a hosszától, meg ugye tőlem is, hogy mennyi időm van mondjuk suli, programok mellett, vagy van-e olvasási válságom, vagy nincs... De általában 1-2 nap. Maximum egy hét.

22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?

Volt már rá példa, hogy egy könyv után csak a sorozat következő részét tudtam a kezembe venni, mert annyira megfogott, lesokkolt, hogy mást nem bírtam olvasni. De igyekszem ezzel nem "pazarolni" időt, mert annyi szép könyv van, amire időt kell szakítani. 

23. Legkevésbé kedvenc könyv?

Voltaire - Candide. Let it burn!

24. Pozitív dolgok egy szereplőben?

Ha lány, akkor ne legyen olyan befolyásolható és egyszerű, mint egy fakocka, ha meg pasi, akkor ne legyen egy irányításmániás paraszt. És most negatív ábrázolással bemutattam nektek a jó szereplőt. :D 

25. Negatív dolgok egy szereplőben?

Oh, azt hiszem, ezt az előző kérdésben megválaszoltam. Hopika. 

26. Miért kezdtél blogolni?

Történetet írni blogon azért kezdtem, hogy kiírjam magamból az érzéseimet, és ezzel tovább tudjak lépni. Gondolhatjátok, hogy ezek leginkább szerelmi gondok voltak. És igazából ezzel a bloggal is ez volt a célom csak más témában. Itt a könyves élményeimet akartam a nagyvilággal megosztani, hogy ne anyukámat traktáljam mindenfélével, hanem esetleg segítsek is vele más bloggereknek, és olyanokkal is kitárgyaljam, akik szintén olvasták az adott műveket. 

27. Félelmetes könyv?

Ransom Riggs - Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei. Itt igazából nem a könyv félelmetes, mert olyanokat nem is nagyon olvasok, hanem azok a képek, jesszus, rémisztőek.

28. Legutóbbi könyv, ami megsiratott?

Cassandra Clare - Üvegvárosán egy kicsit pityeregtem, mert olyan édes, hogy egyem meg. 

29. Legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?

Anna Todd - Before

30. Kedvenc könyvcímed?

Anna Todd - After. (Magyarul nem tetszik, de angolul *-*)

31. Legutóbbi könyv, amit olvastál?

Mármint, amit kivégeztem? Anna Todd - Before. (És imádtam, csak így elöljáróban.)

32. Mit olvasol éppen?

Jelenleg Jodi Picoult - A nővérem húga c. művét olvasom. (Hozzáteszem, hogy első Picoult könyvem, de nagy reményeket fűzök hozzá.)

33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?

Most sorozatozok, szóval Cassandra Clare világából készített sorozat, a Shadowhunters új része. Ha pedig a filmeket vesszük, akkor a Zafírkék.

34. Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?

Nézzétek el nekem ezt a nagy Végzet Ereklyéi-lázamat, de Magnus Bane és Alec Lightwood. *-*

35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?

Jennifer L. Armentrout. Egyrészt talán tanácsot kérnék tőle, másrészt faggatnám a további terveiről és részleteket kunyiznék. 

36. Kedvenc olvasós nasi?

Ropi. Nyamm.

37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?

Az árnyvadász világban. 

38. Egy könyves világ, amiben NEM szívesen élnél?

Suzanne Collins - Az éhezők viadala c. könyvben fellelhető világban. Milyen világ ez emberek? Félre ne értsetek, imádom a történetét meg az egészet, de élni benne never in a million years. Ha véletlenül engem sorsolnának ki, valószínűleg nem én kerülnék ki nyertesként, vagy ha igen, akkor bűntudatom lenne, hogy nem bírnám sokáig. Szóval ebbe inkább nem gondolok bele. 

39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?

Most nézhettek nem igazi könyvmolynak, de én nem szeretem a könyv szagát. A kezemben tartani annál inkább, de szagolgatni nem az én stílusom. (Főleg, hogy nem akarom, hogy rúzsos legyen, amikor véletlenül hozzáér a könyv lapja a számhoz. Mert magamat ismerve ez előfordulhat.)

40. Furcsa viselkedések egy könyvben?

Néhol akad, nem is kevés, de most nem tudok kiemelni egyet. 

41. Kedvenc romantikus könyv?

Rengeteg vaaaan. Jobban jártok, ha most nem kezdem el sorolgatni... :D

42. Írsz?

Jelen pillanatban is azt csinálom, hihi. Ha viszont komolyan válaszolok erre a kérdésre: Igen, jelenleg is dolgozok néhány történeten.

43. Kedvenc varázstárgy?

Aranycikesz. *----------*

44. Quidditch posztod?

Bíró. Lol. :D

45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?

Csak nem Cortez ugrik be róla? :D

46. Kedvenc könyves közösségi oldal?

Hát én csak a moly-huról tudok, van más is? Addig marad a moly.:)

47. Használod?

Először elkezdtem gondolkodni azon, hogy mit kéne használnom, és eszembe jutott pár dolog, aztán rájöttem, hogy az előző kérdésre akar visszautalni. Naná, hogy használom. *-*

48. Kedvenc fandom?

DIRECTIONER. <3

49. Hány könyved van?

93.

50. Kit hívsz meg?

Itt is köszönöm drága Virágnak és Bree-nek, hogy kihívott, én pedig továbbadom eme csodálatos tag kitöltését Samnek. Puszi!


Ennyi lett volna ez a Book Tag mára, akinek szintén tetszett, bátran töltse ki! Én személy szerint nagyon élveztem a kitöltését, bár tény, egy kicsit hosszúkás volt, de vicces, remélem, nektek is tetszett! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése