2017. június 19.

Kiera Cass - A koronahercegnő

HANGULAT                                MOLY                                        2015

"35 ​UDVARLÓ. 1 HERCEGNŐ. KEZDETÉT VESZI EGY ÚJ PÁRVÁLASZTÓ.

Eadlyn hercegnő kislánykora óta hallhatta a véget nem érő történeteket arról, hogyan ismerkedett meg édesanyja az édesapjával. Húsz éve történt, hogy America Singer benevezett a Párválasztóba, és elnyerte Maxon herceg szívét, akivel azóta is boldogan éltek. Eadlyn mindig is igen romantikusnak találta szülei tündérmesébe illő történetét, habár soha eszébe nem jutott volna a nyomdokaikba lépni. Ha rajta múlik, a házasságot addig halogatja, amíg csak lehetséges. Csakhogy egy hercegnő sosem rendelkezhet maradéktalanul az élete felett, így bármennyire hevesen tiltakozik is, Eadlyn sem kerülheti el a saját Párválasztóját. Eadlyn egyáltalán nem számít arra, hogy saját története a szülei meséjéhez hasonlóan boldogan végződik. Amikor azonban megkezdődik a versengés, talán mégis mutatkozik arra némi esély, hogy az egyik udvarló elnyerje a szívét, felfedje az összes előtte álló lehetőséget, és ezzel azt is bebizonyítsa, hogy Eadlyn számára korántsem olyan lehetetlen rátalálni a saját boldogságára, mint azt képzelte. 

HÚSZ ÉVVEL EZELŐTT ÉDESANYJA NYERTE EL A KORONÁT. ELJÖTT VAJON AZ IDEJE ANNAK, HOGY EADLYN HERCEGNŐ IS RÁTALÁLJON AZ IGAZ SZERELEMRE? "

Mostanában nagyon Szépség és a szörnyeteg gyermekded hangulatom van, így mi sem lehetne tökéletesebb olvasmány, mint egy hercegnő története, így muszáj volt leemelnem a polcomról egy Párválasztó kötetet. De mivel az utolsó kötethez még nem volt szerencsém, a negyediknek meg alig pár részlete maradt meg, így gondoltam, legyen most a sor Eadlyn hercegnőn. 
Mivel már egyszer a végére értem, tudtam, nagyjából mit várhatok. 
Az egész sorozatot imádom, mivel teljességgel eredeti, én meg szeretek akár egy könyv erejére is hercegnővé válni, mint azt kiskoromban is reméltem. Kiera Cass írónő fantáziája egyszerűen zseniális, tökéletes, el vagyok tőle ámulva. Olyan egyedi disztópikus regényt alkotott meg nekünk, amiért én rettentően hálás vagyok. Remélem, hamarosan lesz időm az eredeti trilógia újraolvasására. 
Sok rajongóban megfordulhatott a kérdés, hogy az írónő azért alkotta-e meg a folytatást, vagyis America és Maxon lányának, Eadlyn Schreave-nek a történetét, hogy ebből is pénzt szerezzen, mivel a kötetei befutottak. Én nem hiszem. Azt gondolom, hogy ami jó, az jó. Mégpedig a Párválasztó sorozat ennél sokkal több. Zseniális. Sokan ezért is passzolták inkább a könyvet, mert inkább pénzszerzési lehetőséget láttak benne a szerző részéről mintsem fantáziát. 
Én ezzel újból szembemennék.
Szerintem továbbra is egy gyönyörű sorozatról beszélünk, és ebbe beletartozik a negyedik rész, vagyis A koronahercegnő is. 
Nagyon jó volt, hogy most a másik oldalról figyelhettük az eseményeket. Míg eddig America, vagyis egy versenyző szemszögéből íródott a könyv, addig most Eadlyn hercegnő az, akiért a 35 férfi viaskodik. A lány történelmet ír ezzel. Szerintem az olvasók kíváncsiak lettek volna ebből a megközelítésből is, lehet inkább egy Maxon szemszöges könyvet vártak volna, de személy szerint azt mondanám, hogy ez sokkal jobb megoldás volt az általam fentebb felvetett kötetnél. Így folytatódott a sorozat, bár akkor a boldogan éltek, míg meg nem haltak része is eldeformálódott. Kiderült, hogy a kasztok eltörlése mégsem lett akkora közkívánat, mint azt eredetileg várták volna. Tényleges problémákkal kell szembenézniük a karaktereknek, ugyanis egy országot vezérelni nem egy könnyű feladat, ahogy azt Eadlynnél is láthattuk. 
Engem személy szerint olyan jó érzéssel tölt el, amikor látom a hőn szeretett szereplőimet felnőttként, szülőként, ahogyan tekintenek rájuk a gyerekeik. 
A Párválasztóra ugyanolyan nagy hangsúly van fektetve ebben a kötetben is, mint az előzőekben, annyi változással, hogy a hercegnő uralkodási problémáit is végigkövethetjük, a kulisszák mögötti titkokat is elolvashatjuk, mi játszódik le Eadlynben, és sokszor mennyire púp a hátán a rendezvény. De annyi minden történik, az írónő nem fogyott ki az ötletekből, nem unatkozhatunk egy pillanatig sem. Eadlyn személyisége sem egyszerű, ezt még tetézik a sok gondok az uralkodással, a Párválasztó szereplői és a mellékszereplők, akik többen is az előző kötet oszlopos tagjai voltak.
Ráadásul kiszámíthatatlan volt. Minden fejezetnél vártam egy újabb jelre, hogy eldönthessem, mégis ki lesz a befutó Eadlyn szívéhez, de nem bírtam megfejteni. Fokozta az írónő az izgalmakat a végsőkig.
Imádtam olvasni, ez nem is vitás. Letelepedtem a babzsákfotelembe, és nem bírtam addig onnan kiszakadni, amíg a történet véget nem ért. Ezt teszi egy jó könyv, ebben biztos vagyok. 
Számomra nem okozott csalódást Kiera Cass ebben a kötetben sem, talán még jobban megszerettem, ha ez lehetséges. Remélem, a sorozat kötetein kívül alkot majd még mást is, mert minden bizonnyal az elsők között lennék a megrendelők között.
AJÁNLOM.

Karakterek:
Eadlyn: Sokaktól hallottam azt a visszajelzést, hogy az ő karaktere náluk kiverte a biztosítékot. Már túl sok volt nekik. Aláírom, tényleg elég hisztis és szeszélyes szegény leányzó, de azért azt valljuk be, hogy elég nagy teher nyomja a vállát, és még mindig alapjáraton egy 18 éves lány, akiből történetesen egy nap királynő lesz. A szeszélyes hangulata miatt valamiért magamra ismertem benne, és ahogyan a barátnőm mondta rám, szerintem ez a hercegnőre is teljesen ráillik: ettől izgalmas, hogy ennyire kiszámíthatatlan. Meg azért hatalmas döntés kiválasztani a jövendőbelidet, szóval teljességgel megértem Eadlynt, amiért jól meg akarja fontolni végül a választását, bár túl racionálisan áll a szerelemhez véleményem szerint. Pedig azt nem lehet behatárolni, az csak jön, amikor kedve szottyan, mint egy rossz vendég. Kíváncsi vagyok, a végére ki lesz a befutó, aki végleg elnyeri a szívét.

Borító:
Hasonló a véleményem az összes kötet külsejével kapcsolatosan. Egyszerűen gyönyörűek. Meseszépek. Olyanok, mint egy igazi hercegnő. Szerintem ez a kötet is teljességgel beillik a sorba annyi különbséggel, hogy a borítón szereplő lány haja nem vörös, hanem sötétbarna. Egyszer úgy szeretnék én is ilyen ruhában pompázni.

Összességében:
Kevés olyan lány van, aki kiskorában ne akart volna hercegnő lenni. Ez a könyv pedig megadja ezt nekik. Számomra legalábbis pont ilyen hatással volt. 
A sorozat egy része lezárult az Igazival, a rajongók később vegyes érzelmekkel fogadták America és Maxon lányának a történetét. Személy szerint én imádtam, mint az összes többit. Visszarepített a Párválasztó világába, valamiféle de ja vú érzést váltott ki belőlem. Azért is szeretem, hogy Kiera Cass megírta a folytatást, mivel így beláthatunk egy bár másfajta történetbe, de ezt a játék másik oldaláról. Sokan kíváncsiak lettünk volna erre, én mindenképp. Csak gratulálni tudok az írónőnek, hogy megalkotta ezt a világot, a rettentő nagy fantáziáját pedig irigylem tőle. Ez a kötet sem volt kevésbé izgalmas, mint az ezt megelőzőek, kiszámíthatatlan volt, mint maga a főszereplő karakter, Eadlyn is. Nagyon kíváncsi vagyok már a végére, de azért szomorú szívvel várom a befejezést.

Oldalszám: 372
Kiadó: GABO

Kedvenc karakter: Kile Woodwork

Kedvenc idézetek: 

"Vannak emberek, akiket egymásnak teremtettek." 
*
 "– A matek és a jó mulatság szavak együtt oximoront alkotnak." 
*
 "– Nem hinném, hogy az ember pontosan tudná, mit is keres, egészen addig, míg meg nem találja." 
*
 "– Boldog vagyok. Én vagyok a hercegnő. Megvan mindenem.
 – Szerintem összekevered a kényelmet a boldogsággal."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése