2017. augusztus 3.

J. K. Smith - Szerelem hirdetésre

HANGULAT                                MOLY                                        2017

"Kori élete fordulóponthoz érkezik. Férje és szülei meghalnak, munkahelyét elveszíti, egyedül marad a világban, és csak legjobb barátnőjére számíthat. Életét eddig családja szabályai szerint élte. A tragédia után minden megváltozik körülötte. Vajon hogy éli meg a hirtelen jött függetlenséget? Megtakarított pénzéből utazni szeretne, a helyszínt csukott szemmel választja ki a földgömbre bökve, de halott férje ezt a tervét is meghiúsítja. A lány régi életét maga mögött hagyva fejest ugrik az ismeretlenbe, és munkát vállal egy kanadai farmon. A farm tulajdonosa, a jóképű Christopher Walker, aki egyedül neveli kislányát. Hamar kölcsönös vonzalom alakul ki köztük. Vajon túléli kapcsolatuk a múlt szellemeinek felbukkanását? Van esély újrakezdeni egy tragédiák sokaságával teletűzdelt életet? 

J. K. Smith humoros jelenetekben és érzelmekben gazdag könyve ezekre a kérdésekre keresi a választ, és elvezeti az olvasót egy olyan világba, ahol a család és az összefogás a legfontosabb érték."

Nagyon szépen köszönöm a recenziós példányt az Álomgyár kiadónak!

Engem már a címe megfogott. Szerelem hirdetésre. Semmi felesleges körítés, nem is mainstream, bemutatja magát a könyvet pár szóban, ami igazából egy jó cím lényege. Szerintem zseniális. Ehhez párosult a megragadó fülszöveg, ezek után tudtam, hogy nekem ezt el kell olvasnom. 
A könyv az első oldaltól kezdve beszippantott. Az elején megismerhetjük külön Laskovics Orsolya életét, egy nehéz párkapcsolatban megözvegyült nőt, aki elvágyik a régi, rossz emlékektől, így angoltudásával karöltve jelentkezik egy házvezetőnői állásra Amerikába egy Chris Walker nevű úriemberhez. A férfi egyedül neveli négyéves kislányát és közben vezeti a farmot több-kevesebb segítséggel. 
Érdekes volt olvasni, ahogy az írónő vegyíti a külföldit a hazaival, de imádtam. Bár kinn játszódik a történet, sokszor beleszőtt magyar szokásokat, amik minden alkalommal megmosolyogtattak. Andi, a legjobb barátnő karaktere is hihetetlenül jól el lett találva, tőle még színesebb lett az amúgy is tarka regény. A lány minden egyes megszólalásán sírva nevettem, de bevallom, Korién is rengetegszer. És ez a stílusnak is köszönhető a helyzetek mellett, amiket az írónő alakítgatott. 
Az elején kicsit szárnybontogatósnak mondtam volna, de látszódott, hogy időközben, mi több, néhány oldal után ténylegesen belerázódott J. K. Smith a saját művébe, hozta a saját, egyedi stílusát. Humoros, laza, de mégsem szlenges. 
Egy idő után azon kaptam magam, hogy nem akartam kiadni a kezemből. Munkaidőben egy-egy sutyi percre felkaptam, hogy legalább egy kis cseppet kapjak még belőle. A főnök bármelyik szünetről visszajött csak annyit látott: Barby kényelmesen olvas a forgószékben. De már nem is lepődött meg.
"– Miért rúgtál bokán? – törölgette a szemét a férfi.
 – Csak hogy érezd a törődést.
 – Ja, már értem. Akkor kösz, hogy ilyen erősen törődsz velem." 
Visszatérve a könyvhöz...
Egy tökéletes nyári olvasmány.
Szívet melengető, aranyos, imádni való.
Egy elsőkönyves írótól nem várna az olvasó ekkora robbanást, de J. K. Smith mégis ezt tette. 
A cselekmény pedig amellett, hogy rendkívül elbűvölő rettentően izgalmas. Fordulatos, amivel ráveszi az olvasóját, hogy izguljon a szereplőkért. Velem legalábbis ezt tette. A könyv végére az összes karakter a szívemhez nőtt. Kori, Chris, Holly, Susan... Talán Oliviát és Daisyt kihagynám a felsorolásból, igazatok van. 
Remélem, hogy a későbbiekben olvashatunk még az írónő tollából hasonló regényeket, kíváncsian várom a jövőbeni terveit, de annyit mondok, ha az is ilyen humoros és tündéri lesz, én mindenképp imádni fogom. De ha esetleg más műfajban próbálná ki magát, én akkor kíváncsi lennék rá. 
AJÁNLOM.

Karakterek:
Kori: A hirdetés előtti élete a lánynak nem volt fenékig tejfel, inkább sőt... Sajnáltam, hogy nem tudott kilépni a kapcsolatból, mert nem mert. Lehetek jégszívű, mégsem bírtam sajnálni a volt férjét, nem csodálom, hogy Kori se tette. Viszont a könyv további részében egy új életet kezdő nőt ismerhettünk meg, aki számomra szimpatikus volt. Humoros, kedves, nem csodálom, hogy Chris rögtön érzelmeket táplált iránta. Kori a tipikus szerethető női főhős.
Chris: Sok mindenen kellett keresztülmennie. Egyedül maradt egy kislánnyal miközben neki vezetnie kellett a farmot. Magányos volt. Viszont a pártalálásában nem csak a saját érdekeit kellett figyelemmel kísérnie, hanem Hollyét is. Nem választhatott magának olyan feleséget, aki nem szerette volna a kislányt a sajátjaként. És akkor jött Kori és megváltoztatta az életét. Nem hiszem, hogy az egész kapcsolat túl korai lett volna, bár egy hónap tényleg nem sok idő, de bízok benne, ha az ember megismeri az igazit, akkor még ennyi idő se kell, hogy erre ráeszméljen. A férfit is nagyon megkedveltem a regény alatt. Önzetlen volt, szeretetteljes, humoros.

Borító:
Ez a másik, amibe első látásra beleszerettem. Rettentően jól meg lett szerkesztve, a színeit imádom, nagyon hangulatos, illik a könyv tartalmához is. Bár Kori kicsit több bőrönddel érkezett, minden más stimmel. Imádom.

Összességében:
A Szerelem hirdetésre egy tökéletes nyári olvasmány. Kikapcsolódást nyújt a hétköznapokból, szinte egy tündérmesébe vezet el minket.
Bűbájos volt.
Humoros és aranyos.
Bár elsőkönyves írónő tollából született, mégsem érezhető ez rajta. Nagyon szerettem olvasni, beszippantott a történet, és nem akart elengedni. Drukkoltam a szereplőknek a nehézségekben, velük együtt örültem a boldogságukban. Ráadásul rettentően egyedi ötlettel állt elő J. K. Smith. Vegyítette a külföldit a hazaival, megfűszerezte pár csipet romantikával és fordulatokkal, és össze is állt a Szerelem hirdetésre. Laza, könnyed, imádni való.
Azoknak ajánlanám, akik a monoton napokba egy kis színt akarnak csempészni méghozzá egy jó könyvvel. :)

Oldalszám: 320
Kiadó: Álomgyár

Kedvenc karakter: Chris Walker, Laskovics Orsolya, Holly Walker
Kedvenc idézetek: 
"Oké, Kori, most vegyél egy mély levegőt, képzeletben gyúrd össze a gondjaid egy nagy kupacba és dobd ki az egészet a picsába."
"Ahogy sípolni kezdett a teafőző, levette a tűzről a kancsót és ráöntötte a filterre a forró vizet, majd citromlevet és egy jó adag mézet tett mellé. (…)
 – Holly? Szerinted? – kérdezte inkább a kislányt Kori.
 – Hát, karácsonykor, amikor nagy a hó, de előtte ki akarom nyitni a mikulás ajándékait.
 – Jézuska – javította ki mosolyogva Kori.
 – Mikulás, drágám.
 – Ó, ne már, mindent elvesztek tőlem? Oké. Lehet Mikulás, de akkor 24-én este bontjuk ki az ajándékokat.
 – Miért?
 – Mert én most egy átlagos csütörtöki napon pulykát eszem, és reggel óta főzök, na pont azért.
 – Nem értem. Mi bajod a Mikulással?
 – A Mikulással semmi bajom, de ő nálunk december hatodikán csempész csomagot a gyerekek kipucolt csizmájába, 24-én pedig a Jézuska jön. Ráadásul nálunk nem nagy divat a Halloween. Mégis teleraktam a kedvetekért tökökkel meg egy rakás ijesztő hülyeséggel a házat. Hatalmas citromnak öltözve megjelentem a Honey-ház ajtajában egy mini eperrel és egy óriási banánnal az oldalamon, és lelkesen kiabáltam, hogy „Csokit, vagy csalunk!”, aztán visszajöttem és cukorkát adtam a méhecskévé változott Honey-knak. Úgyhogy vagy ötvözzük az ünnepeinket, vagy itt sem vagyok, csillagbogár – mosolygott negédesen a vőlegényére Kori."

Megérdemli az 5*-ot:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése