2018. június 8.

Kim Holden - Bright Side



HANGULAT                                MOLY                                        2016



"Titkok. Mindenkinek van egy. 
 Némelyik nagyobb, mint a másik. 

És amikor a titkokra fény derül… 
Némelyik meggyógyít… 
Míg más elpusztít. 

Kate Sedgwick élete minden, csak nem átlagos. Megrázó veszteségeken és tragédiákon ment keresztül, mégis sikerült megőriznie az optimizmusát, és továbbra is mindenben a szépet keresi (elvégre megvan az oka, miért szólítja Bright Side-nak a legjobb barátja, Gus). Kate erős akaratú, vicces, okos és rendkívül tehetséges zenész. Aki soha nem hitt a szerelemben. Ezért, amikor elhagyja San Diegót, hogy egy kisvárosi főiskolán folytassa tanulmányait Minnesotában, egyáltalán nem számít arra, hogy beleszeret Keller Banksbe. Mindkettejükben fellángolnak az érzelmek. 

Mindketten harcolnak ellene. 
Mindketten titkolnak valamit. 
És amikor a titkokra fény derül… 
Némelyik meggyógyít… 
Míg más elpusztít."

Ez az a regény, amelyet az 5+1-es listámból elsőként a kezembe vettem. Állíthatom, hogy a legutóbbi időszakom egyik legjobb döntésének könyvelhetem el. Rengeteg ajánlást kaptam, hogy ez nekem való, én pedig egy pillanatig sem kételkedtem ebben. Romantikus regény, amelyben fontos szerepet kap a zene? Bármikor!
Abszolút közhely, de már az első oldalak megadták nekem, amit én egy könyvben keresek.  Egyszerűen beszippantott. Azonban nem sokkal később kiderült, hogy ennél még sokkal több rejlik ebben a regényben. Elsőként homályos lehet néhány cselekményszál, de ahogy haladunk előre a történetben, úgy kristályozódnak ki a múltban történtek. A titkok, amelyeket a szereplők régóta őrizgetnek, napvilágra kerülnek, és nincs értelme őket tovább rejtegetni. Sokkolt, elvarázsolt, a szívem csücske lett.
Ha röviden be kéne mutatnom a történetet, egy elcseszett szerelmi háromszögre asszociálnának sokan, azonban ez egyáltalán nem így van, okkal nem mond többet a fülszöveg néhány homályos sornál, pont annyit, hogy felkeltse az olvasó figyelmét. Tökéletes! Még többet és még annál is többet akar megtudni a regényről, így leemeli a polcról és siet is a kasszához. Aztán ez lesz a legcsodálatosabb egyben legfájdalmasabb utazása, amelyben valaha részesülni fog.
Elbűvölt már rögtön az elején, éreztem, hogy ez különleges olvasmány lesz. És az is volt. Még most is alig találok szavakat, hogy érthetően átadjam, mekkora csodát is írt Kim Holden, és a Bright Side mennyire szívbemarkoló, mégis csodálatos történet, amelyet minden romantikus-lelkű könyvmolynak legalább egyszer el kellene olvasni. Mert az biztos, hogy az én kezemben nem utoljára járt.

"– Nem azt mondom, hogy ne kergesd az álmaidat és a céljaidat. Csak ne mondj le a jelenről az ismeretlen jövő miatt. Sokan elmennek a boldogság mellett, nem figyelnek rá, halogatják, mert egy olyan időre várnak, ami talán el sem jön. Ne fecséreld el az idődet, mert akkor lehet, hogy lemaradsz egy fantasztikus pillanatról egy olyan holnap miatt, amire nincs garancia." 

Fordulatos, katartikus és megdöbbentő. Olyan adottságokat hordoz magában a regény, amelyet kevés másik könyv. Egy életre emlékezni fogok a benne leírtakra. Bemutat egy irigyelni való barátságot fiú és lány között, amely kitart az idők végtelenségéig. Gus a biztos pont Kate életében. Minden egyes közös jelenetük összeszorította a szívemet, amely azt suttogta: Én is! Én is! Én is akarok ilyet! Én is akarok magamnak egy Gust! És igazából mindenkinek kívánom, hogy találja meg a saját Gusát, aki mindenben támaszként mellette áll, és megadja neki a feltétet nélküli szeretet. Ezen kívül Keller megjelenése először mosolyt csalt minden alkalommal az arcomra, majd könnyeket, megállíthatatlan könnytengert. Százas zsepi jó barát ilyenkor. Készüljetek fel! Szem nem marad szárazon az olvasása közben. Az egyik legcsodálatosabb, leggyönyörűbb, legkatartikusabb és legmeghatóbb regény az eddigi életem során. Kim Holdené az elismerés, amiért ilyen szívbemarkoló csodát alkotott. Nem felejtem el sosem, amit adott nekem. Egy felejthetetlen utazást és folytonos szorító érzést a mellkasomban a könyv vége fele járva. Fájt utána mindenem, főleg a szívem, de minden egyes apró könnycsepp megérte.
Már az elején kijelenthettem, hogy a kedvencem lett a regény, azonban az utolsó oldalakon már teljesen megbizonyosodtam efelől.
NAGYON AJÁNLOM.

Karakterek:
Nehéz volt a szereplőket majd' 500 oldal után szabadjára engedni. Kate a legkedvesebb, legönzetlenebb és legszimpatikusabb lány, akiről valaha olvastam. Csodálatos ember lenne, ha tényleg itt járna köztünk. Inspiráló személyiség, még úgy is, hogy csak a könyv lapjain szerepel. Gus lenne a világon a legjobb barátom. Nem vicceltem a fentiekben. A rocksztár, aki nem szállt el a hírnévtől, aki mindig tudta, honnan jött, és kik azok, akiknek köszönheti, hogy a csúcson van. A legodaadóbb barát a világon. Kellert pedig csodálom. Amilyen dolgokon keresztülment, én csak legszívesebben megölelném, hogy tudassam vele, nincs egyedül, van kire számítania. Fáj. Fáj, amikor rájuk gondolok, mert tudom, mi a vége. Meghasadt szívvel írom ezeket a sorokat, és próbálom feldolgozni a regényt, amelyről tudom, hogy fikció, de számomra mégis minden betűje igaziként hatott. Mintha ismertem volna a szereplőket. Kate-et, Gust, Kellert, Shelley-t, Duncant, Stellát, Claytont...

Borító:
Az eredetin narancssárga alapon a cím, egy vonal és a szerző neve található. Egyszerű. Az ember azt hinné, már túlontúl az. De ebbe a pár dologba annyi minden benne van, amit csak olvasó szemmel lehet felfogni. Azonban a hazai borító csodaszép. Jobb oldalt egy hegedű körvonalait vehetjük ki, bal oldalt a cím dominál, mindez megmaradt a narancssárga háttéren. És minden igaz, amely rá van írva. Vidám. Bájos. Megsemmisítő. Szomorú. Imádni való. Muszáj elolvasni. Ezeket a szavakat csak megerősíteni tudom.

Összességében:
Az idei év egyik hatalmas kedvence, pedig még messze van a vége. A Bright Side egyszerre melengette meg és zúzta porrá a szívemet. Egyszerre vidám és szomorú, csodálatos és fájdalmas. Mindent megkaptam tőle, amit egy könyvben keresek.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki készen áll egy fantasztikus, de könnyekkel teli utazásra. Felkészülni! Indulás!

... Bátor vagyok. Most megyek, és alkotok valami maradandót.

Oldalszám: 500
Kiadó: WOW kiadó

Kedvenc karakter: Nem tudok egyet választani... Mindenki
Kedvenc idézeteim: 

"Az olvasás menekülést biztosít a való világból. Egy kicsit mindenkinek szüksége van erre, hogy megőrizze a józan eszét." 
*
"Annyira boldoggá tesz, amikor valaki rátalál az ilyen szerelemre. Mert ez ritka. Az emberek általában nem veszik az időt és a fáradtságot arra, hogy keressék. Vagy túl könnyen elengedik. Vagy nem tudják, milyen értékes, amikor megtalálják."
*
"(…) a nevetés nekem olyan, mint az oxigén, nagy szükségem volt rá. Nekem ez a gyógyszerem."
*
"– Jobban szeretlek, mint azt valaha elképzelhetnéd. Elhúzódom tőle, és megcsókolom. Az ajka puha és hívogató. Megfogja a tarkómat, és még két csókra magához húz, mielőtt a homlokomnak támasztja az övét. 
 – Végtelen a képzeletem – mondom. (…) 
 – Jó. Ahogy az én szerelmem is az."

Abszolút kedvenc lett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése