2019. szeptember 21.

Brittainy C. Cherry - A szív ritmusa

HANGULAT                                MOLY                                        2019

"Amikor először pillantottam meg Jasmine Greene-t, olyan hatással volt rám, mint a hűs, simogató esőcseppek egy forró napon. Én voltam a félénk, visszahúzódó zenész, ő az iskola koronázatlan királynőjeként tündökölt. Nem volt bennünk semmi közös, csak a zenénk és a szívünket gyötrő magány.
Volt valami a szemében, ami azt sugallta, hogy a mosolya nem mindig őszinte. Volt valami a hangjában, ami megadta nekem a reményt valamire, amire mindig is vágytam.
Aztán egyszer csak eltűnt az életemből. Gyorsan és váratlanul, akár egy villanás.Egy örökkévalóság után újra találkoztunk. Ott állt előttem a New Orleans-i utcán.Megváltozott. Akárcsak én. Hideggé tett bennünket az élet. Keménnyé. Elszigeteltté.
De bármennyire is különböztünk egymástól, a darabokra tört lényem meglátta benne a magányosságot. Visszajött, és én tudtam, hogy többé nem engedem el magam mellől." 

Brittainy C. Cherry Az vagy nekem c. sorozata minden egyes darabja a szívemig hatolt. Nem vártam mást a legújabban megjelent regényétől, A szív ritmusától sem. Mint az az oldalon is meglátszik, mérhetetlen nagy rajongója vagyok az olyan romantikus történeteknek, amelyekben fontos szerepet játszik a zene, hiszen az én életemben is hasonló előkelő helyet foglalnak el a hangszerek illetve az éneklés. Ezért biztos is voltam benne, hogy az írónő ezennel talán az eddigieknél is jobban a lényemhez szól majd. És ez pontosan így is történt.
New Orleans szívében található egy utca, ami mindent megváltoztat Jasmine Greene életében. Ott hallotta meg először Elliottot szaxofonon játszani, a legszebb zenét, amit valaha érzékelt. A csenevész színes bőrű fiút már látta korábban a gimnázium folyosóin, de sosem hitte volna, hogy ekkora tehetség lakozik egy ilyen vékonyka emberben. Jasmine-ben szintén ott rejtőzik a zene, hiszen édesanyja már születése óta az énekesi pályára szánta a lányát, ám a nagyközönség nem vevő a soul irányzatára, millió az egyhez, hogy valaki híres lehessen ebben a zsánerben, így Jazznek választania kell: követi a szívét, amely a soul felé húzza, vagy eladja a lelkét a hírnévért. Elliott és Jasmine egyre közelebb kerülnek egymáshoz a zene hatására, rá kell döbbenniük, hogy a szíveik ritmusai egymásra hangolódtak. 

"Az ember nem látja a zenét, hanem érzi. A zene ugyanis nem szín. A zene minden sztereotípia felett áll."
 
Ám emellett a regény tökéletesen a szemünk elé tárja a világban meglévő gonoszságnak már a tinédzserkorban fellépő változatát. A bullying új értelmezést nyer ebben a történetben. Elliottnak és nővérének, Katie-nek nap mint nap állniuk kell a megpróbáltatásokat, amiket a gazdag, erős felsőbb évesek úgy gondolnak, megtehetnek a bőrszínileg tőlük különböző társaikkal szemben. Elliott minden alkalommal kiáll ellenük, megpróbálja megvédeni nővérét, családját, becsületét, de alul marad mindig a küzdelemben. Hiszen vékony és gyenge. A bántalmazásoknak pedig csak egy tragédia képes véget vetni. És bár a tettes rács mögé került, Elliottban a bűntudat és a tettvágy dolgozik, mindent megtesz azért, hogy többé ne legyen ő a kicsi, vézna fiú, aki nem tudja megvédeni a szeretteit, ezért rendszeresen edz és izmot növeszt. Elszigetelődött a társadalomtól, eltört a lelkében valami, amit helyrehozhatatlannak vél.  Egészen addig, amíg újból megjelenik a remény egy hat éve nem látott személy alakjában. 
A szív ritmusa egy olyan történet, ami akaratlanul is megváltoztat az olvasóban valamit. Empátiát ébreszt benne, szeretetet a szereplők felé, vágyat a zene iránt, és elgondolkodtatja minden betűje őt. Többen ajánlottak nekem a százas zsepit az olvasás mellé, és most én is ezt tanácsolom nektek. E mellé a regény mellé a legjobb társ egy nagy csomag zsebkendő és egy forró ital. Garantáltan könnyeket fakaszt a szembe, összetör az a világ, amit bemutat, de mindeközben haza is találunk. Megtanulunk igazán szeretni, értékelni az adottságainkat, nyitni a bennünket körülvevők felé, gondoskodni másokról, és hogy mit jelent az otthon valójában. 

Karakterek:
Jasmine egy végtelenül jószívű lány, aki mindennél jobban csak boldoggá szeretné tenni az anyját. Követi a döntéseit, beteljesíti az akaratát, feladja önmagát, csak hogy az, aki a világra hozta, végre szeresse. Ám amikor több mint 20 esztendőt erre tett fel, elgondolkodik, vajon jó úton jár-e, hiszen a szíve visszahúzza New Orleansbe. Ugyanakkor nemcsak az alázatáért és jószívűségéért csodáltam, hanem egy olyan főszereplőt ismerhettem meg a személyében, aki hisz abban és képes is arra, hogy a világot egy jobb hellyé teremtse. Elliott pedig maga a szeretet és önfeláldozás. Rá volt szüksége Jazznek. Rá és a zenére. A fiúnak meg őrá, hogy a mindennapjaiba fényt csempésszen. 

"Te vagy a zene egy süket világban, és a szívem azóta dobog újra, hogy te itt vagy, velem."

Borító:
A magyar borító nyilvánosságra hozatala után nagy port kavart a kép, hiszen effektekkel próbáltak rajta segíteni, de mégsem sikerült történethűre alkotni a rajta lévő alakot. A színeit is megváltoztatták, itt a barna uralkodik rajta, míg az eredeti rózsaszín-lilás árnyalatokban pompázik. 
Ám azt kell mondjam, nekem a hazai külső jobban tetszik mindennek ellenére. Bár a külföldin passzolnak a bőrszínek, a két alak akár Jasmine és Elliott is lehetne, mégis a főmotívuma, a zene hiányzik nekem arról a képről. Ugyan halovány kotta formájában megjelenik azon is, a magyar borító a fehér bőrű szaxofonossal és a barna színvilágával sokkal jobban átadja a regény atmoszféráját, mint a lilába bújtatott romantikus pár. 


Összességében:
Egy szívhez, lélekhez szóló szerelmi történet arról, hogyan talál ránk az az ember, aki az otthont jelenti számunkra. Gyönyörű alkotás a zene gyógyító, ható erejéről és a jazz halhatatlanságáról. 
Nem csalódtam még Brittainy C. Cherryben, mindig formált, épített a regényei által, ahogyan most is. Empátiát ébresztett bennem, tanított és könnyeket fakasztott a szemembe. 
Hogy milyen az, amikor két szív harmóniája egy ritmusra jár? Azt megtudhatod ebből a csodából.

Oldalszám: 440
Kiadó: Libri

Kedvenc karakter: Elliott Adams · Jasmine Greene · Ray Gable
Kedvenc idézeteim:

"Mert az ő szemében én voltam a sztár, az éjszakai égbolton ragyogó legfényesebb csillag."

*

"– Te vagy a legkedvesebb zeném – suttogta. Aztán felnézett rám az őzikeszemével, és egy apró mosoly jelent meg az ajkai körül. – Mindig is te voltál."

*

"A zenéje gyönyörű volt, de egyben fájdalmas is. Addig fogalmam sem volt, hogy létezik fájdalmas szépség."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése