2018. augusztus 19.

Susan Ee - Angyalok bukása

HANGULAT                                MOLY                                        2013

"Hat ​hete már, hogy az apokalipszis angyalai alászálltak, és elpusztították a modern világot. Nappal az utcai bandáké a hatalom, de az éjszakákat a rettegés és a babona uralja. Mikor az angyalsereg harcosai tovaszállva magukkal ragadnak egy gyámoltalan kislányt, annak tizenhét éves nővére, Penryn, mindenre elszánja magát, hogy visszaszerezze a húgát. Mindenre. Ha kell, akár arra is hajlandó, hogy alkut kössön egy ellenséges angyallal. Rafi félelmetes harcos, de most legyőzötten, szárnyaitól megfosztva, félholtan hever a földön. Korszakokon átívelő háborúkban vívott győztes csatákat, most pedig egy éhezéstől legyengült tinilány menti meg az életét. 
Miközben átvágnak a sötétségbe és káoszba merült Észak-Kalifornián, csak egymásra támaszkodhatnak a túlélés érdekében. Kénytelenek együtt megtenni az utat, hogy eljussanak San Franciscóba, az angyalok fészkébe, ahol Penryn mindent kockára tesz, hogy megmentse a húgát, az angyal pedig kénytelen legnagyobb ellenségei könyörületességére bízni magát, hogy újra a régi lehessen."

Bevallom, az Angelfallal még könyvmolyságom kezdetén nagyon sokat szemeztem, végül egészen mostanáig nem vettem a kezembe, amit nagyon sajnálok. Hiszen a regény rettentően kiemelkedő alkotás a fantasyk között. 
Olyan különleges világba kalauzol el bennünket, amelyben még nem jártunk. Vámpírok, tündék és vérfarkasok helyett egy angyalokkal teli történetben találjuk magunkat, ahol ezek a káprázatos lények nem a jófiú szerepét játsszák. 
Rögtön az elején egy apokalipszis kellős közepébe csöppenünk, a világban romokban hever, az emberiség a végét éli, az angyalok elpusztítottak szinte mindent. Penryn szemén keresztül láthatjuk ezt a szétrombolt földet, amelyet ő kendőzetlenül tár az olvasó elé, minden szépítés nélkül.
A lány szemtanúja lesz annak, hogy az angyalok elrabolják a húgát, egy társuknak pedig embertelenül lemetszik a szárnyait. Penryn segít a meggyengült fiún, ápolja, és ráveszi, hogy segítsen visszaszerezni a testvérét, akiért bármire képes lenne. Még a szárnyasok fészkébe is bemerészkedne. Így lesznek ők ketten társakká. 
Kevés ennyire izgalmas regényt olvastam az elmúlt időszakban, mint az Angelfall volt. Imádtam minden oldalát, az írónő stílusát, ahogy Penrynen keresztül mennyire élethűen mutatja be ezt a düledező világot.

"A félelem tűje átszúrja a tüdőmet, kiszökik belőlem minden levegő. De a düh, ami a helyére áramlik, cunamiként önti el testem minden egyes sejtét." 

Nem egy hétköznapi történet, abban biztos vagyok. Susan Ee hihetetlen különlegességet alkotott, amiért nem bírok elég hálás lenni. Egy gyöngyszem a fantasy zsánerben. 
A két főszereplő, Penryn és Rafi teljesen az olvasó szívéhez nőnek, ő maga is a regény részévé válik, ahogy én is az lettem ezáltal. Végigizgultam az elejétől a végéig, hihetetlenül fordulatos és rettentően egyedi. Több ilyen kéne a könyvpiacra. 
Bár a romantika nem kapott ebben a kötetben erőteljes szálat, mégsem hiányoltam belőle, mint menthetetlenül romantikus lélek. Elegendő akció és izgalom volt benne, de ha jól sejtem, a folytatásban a Penryn és Rafi közötti kötődés nagyobb hangsúlyt kap majd. 
Őszintén megvallva nekem eleinte Kemese Fanni regényéhez hasonlított, az is teljesen egyedi a maga nemében, megjelenik benne az apokalipszis eleme, de ott angyalok helyett zombikkal találkozhatunk. Hasonlóan sok történés és akció van benne, a végén viszont rá kellett jönnöm, hogy a kezdeti hasonlóság után a két könyv teljesen más világ. 
Nagyon szerettem olvasni az Angelfallt, élvezetes volt, meglepő és kalandos. Alig várom, hogy a folytatást is a kezemben tarthassam!

Karakterek:
Penryn karaktere számomra nagyon szimpatikus volt. Bátor jellem, aki bármit megtenne a húgáért, harcol, ha azt hozza a sors, kiáll a szeretteiért. Tiszteltem végig a regény során. Rafi ennél összetettebb, még nem nyílt meg egészen a lánynak, ezáltal mi sem ismerhettük meg még annyira az ő személyiségét. De amennyi infót volt kedves csepegtetni önmagáról, az nagyon tetszett. Kellőképpen szarkasztikus, Penrynhez hasonlóan bátor és persze emellett hihetetlenül vonzó is. Kíváncsi vagyok, mit hoz a folytatás!

"Habár mosolyog, az arca fájdalomról árulkodik, olyan fájdalomról, amit nem csillapít az aszpirin." 

Borító:
Ennél lenyűgözőbb aligha lehetne. Könyveknél is igaz a mondás, hogy a külső megfog, a belső megtart. Azt hiszem, ez itt is tökéletesen bevált. Beleszerettem a borítóba, majd a történetbe is. 

Összességében:
Hihetetlen történetet olvashatunk Susan Ee tollából. Az Angelfall rettentően különleges és egyedi a fantasyk között. Igazi gyöngyszem. Sajnálom, hogy idáig halogattam. Kihagyhatatlan olvasmány a zsáner kedvelőinek!
Izgalmas, fordulatos és akciódús. Egyszerűen letehetetlen!
Ajánlom a fantasy-kedvelőknek, de mellettük a romantikus és a kevésbé romantikus lelkűek is vegyék a kezükbe! Mindenki megtalálja benne, amit szeret. :)

Ha az ajánló felkeltette az érdeklődésed, a regény a BOOK24 online webáruház oldalán 16% kedvezménnyel rendelhető meg, és akár már másnap a kezedbe veheted!

Oldalszám: 342
Kiadó: Könyvmolyképző

Kedvenc karakter: Rafi és Penryn
Kedvenc idézetek: 

"– Elárulom neked, én ilyen tökéletes vagyok már az idők kezdete óta. – Olyan közel van hozzám, hogy a lehelete a fülemet simogatja. 
 – Ó, kérlek! Akkora az arcod, hogy alig férsz el az erdőben. Mindjárt beszorul a fejed két fa közé, és nekem kell majd megmentenem téged." 

*

 "– Sosem viccelnék a harcos félisteni mivoltommal. 
 – Te. Jó. Ég. – Lehalkítom a hangom, elfelejtettem suttogni. – Te nem vagy más, csupán egy beképzelt madár. Oké, van rajtad némi izom. Ennyit elismerek. De tudod, a madár az csak egy, az evolúció során kissé megváltozott gyík. Hát ez vagy te." 

*

"– Mi a neved? – kérdezi a főnök. (…) 
 – A barátaim csak Haragnak hívnak – Mondja Rafi. – Az ellenségeim azt szokták mondani, hogy Kérlek Könyörülj Rajtam."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése