2022. január 12.

Kennedy Ryan - Blokkolt dobás

HANGULAT                                MOLY                                        2021

"JARED
Ha annyi dollárom lenne, ahányszor a szívem kihagyott egy ütemet Banner Moralestől… A szívem, amiről mindenki azt hiszi, jégből van. A haragja… izgató. Minden pillantásától, ahogy szikrát szór a szeme, és minden fogcsikorgatástól… Nos, gondolom, sejted. Ha annyi dollárom lenne, ahányszor helyrerakott, még gazdagabb ember lennék. Sikeres sportügynök vagyok, mert azt feltételezem, hogy a „nem” azt jelenti, hogy még átgondolod. Biztos vagyok benne, hogy azt akartad mondani, hogy „Rögtön jövök!”. Azt mondják, még a gazdag pasik sem kapnak meg mindent, amit akarnak, de ők nem tudják, mik a játékszabályok. A trükk az, hogy hagyni kell, hadd találgassanak. Vegyük csak Bannert! Azt hiszi, nyerni fog, de ebben a játékban? Hiszen azt sem tudja, hogyan kell játszani.  

BANNER
Ha annyi dollárom lenne, ahányszor Jared Foster összetörte a szívem, pontosan egy dollárom lenne. Egy éjszaka. Egy hatalmas baklövés. Egy dollár… Részemről ennyi. Továbbléptem. Sikerre leltem egy férfiak uralta területen. Mindent, amire képesek, én jobban csinálok náluk. Övék lehet a terület, miközben én bevállalom a dobásokat, és blokkolom másokét, ha muszáj. És Jarednek van képe azt gondolni, hogy kap egy második esélyt? Ne már! Ülj le szépen! Ülj, ahova csak akarsz! Én addig pont levegőnek nézem a pasit, aki az érzéki vonásaival mintha az álmaimból lépett volna ki. Ó, én nem mondom, hogy ez egy diadalmenet. De enyém az az egy dollár, és Jared nem fog megszerezni." 

 A Távoli dobás 2021-es évem egyik pozitív csalódása volt, így nem csoda, hogy a 2022-t a folytatásával indítottam, a Blokkolt dobással.

Iris és August története után az öccse, Jared került előtérbe. Hirtelen a Yale-en találjuk magunkat, ami híres a titkos társaságairól, a fiúnak pedig már csak egy kihívást kell teljesítenie bekerülhesért. Méghozzá, hogy fektesse le Bannert. A lány a plusz kilóival célpontja lesz egy egyetemi átverésnek, de Jared, aki átlát a sztereotípiákon és meglátja az elbűvölő személyiséget a túlméretezett pulcsik mögött, kihátrál a feladat elől. Nem hajlandó ezt megcsinálni Bannerrel. Ám egy félreértett helyzet mindent megváltoztat, és éket ver kettejük közé.

Egy évtizedet ugrunk az időben. Banner immár az egyik legsikeresebb sportmenedzser, hiszen míg másokat csak a profit és a kizsigerelés érdekel, addig a lány meglátja az érző lelkeket, és kedvességgel kovácsol üzletet. A legnagyobb nevek az ő keze alatt futnak, és a kapcsolataival senki sem vetekedhet. Még Jared Foster sem, aki saját céget alapított a tíz év alatt - és csak egy cél lebeg a szeme előtt: megszerezni Bannert mint párt és mint munkatársat. De valaki már megelőzte őt, hiszen a lány már az egyik ügyfelével, Alonzo Vidaléval jár. Ám amikor közös projekten kell dolgoznia Jarednek és Bannernek, talán kapnak egy új esélyt, egy tiszta lapot, amit nem sötétít be a múlt emléke.

Kennedy Ryan ismételten sok témának ad hangot a regényében. Kezdetben vegyük Banner súlyproblémáit, amivel élete során végig küszködött. Nem számított sosem szexinek, vagy dögösnek, sőt állandóan visszhangzanak a fejében a negatív megjegyzések, amiket a volt barátjától és az egyetem fiútagjaitól kapott. Sosem gondolta volna, hogy egy Jared-kaliberű srác csodálatosnak tartaná őt úgy, ahogy van. Az eltelt évtized nemcsak arra volt hasznos számára, hogy karriert építsen, hanem hogy rendezze a táplálkozással való kapcsolatát, végre jól érezze magát a saját bőrében, és ne rejtse a testét bőszabású ruhák mögé. Emellett persze az élete másik ágán - a munkáén - megmutatkozik, hogy a karriered csúcsára csak úgy érhetsz el, ha közben megmaradsz önmagadnak és emberségesnek, ha mersz kitörni a tömegből, hogy a saját utadat járd. Banner üde színfolt a világban minden tekintetben. Egy olyan főhősnő, aki nem fél a küzdelmektől, hanem elébe áll mindennek. A szeretet és a kitartás a mozgatórugója az életének, ám egy porszem kerül a gépezetbe, amikor ismét feltűnik Jared Foster a színen, és újra akarja írni a múltat. A férfi oldaláról beláthatjuk, amit ebben a mai nyüzsgő és kirakatvilágban olyannyira nehéz. Hogy a szépség relatív. Nem kell a külső elvárásoknak megfelelni, hanem elég, ha önmagunkat adjuk. 

"Ő a fény és a jóság. Én pedig, ha muszáj, lehetek a sötétség. "

Kikapcsolást nyújtó, elgondolkodtató, és valljuk be, néhol arcpirító történet a Blokkolt dobás. De ennél jobban nem kezdhettem volna az évet. Kennedy Ryan ismételten megmutatta, hogy a könnyed történet mögé tud nehéz témákat elrejteni, melyek akaratlanul is az olvasóval maradnak a könyv befejeztével is. Banner és Jared nagyszerű karakterek, akiket azonnal megkedvelhetünk, és ugyan egyikük sem visel köpenyt, vagy menti meg a világot, de igazi hősök ennek ellenére. Mégpedig azért, mert kiállnak önmagukért és a szeretteikért, vannak céljaik és valósággal megharcolnak azokért.

Borító:
A kép tökéletesen passzol a Távoli dobás borítójához, ám most a készítők Jared Fostert akarták megeleveníteni, ami szerintem sikerült is. Külsőre ég és föld a két férfi - August és Jared -, mégis rokoni szálak fűzik össze őket. A cím jól láthatóan jelenik meg a borítón - de most a barna helyett kék színnel. A kosárlabdát mint motívumot továbbra is hiányolom róla, ugyan itt már kevesebb szerepe van, mint a Távoli dobásban, de el tudtam volna képzelni, hogy ez a közös elem végigmenjen a borítókon.

Összességében:
Nem csalódtam Kennedy Ryanben a Blokkolt dobást olvasva sem. Már az elején látszik, mi a történet lényegi kérdése, amit az írónő a regény folyamán kifejt, megmagyaráz, analizál úgy, hogy közben egy romantikus történet köntösében találja az olvasónak. Az önelfogadás nem könnyű téma, és ahány ember, annyiféle megoldás létezik rá. Viszont Kennedy Ryan nagyszerűen nyúl hozzá, és egy olyan szereplőpárost alkot meg, akikre akaratlanul is hasonlítani szeretnénk.
Imádtam a Blokkolt dobást, mert egyszerre szórakoztatott és gondolkodtatott el. Én hol állok az önelfogadás lépcsőjén? Mik a céljaim, amiért nekem küzdenem kell? Megannyi kérdést vet fel hangtalanul a regény, és ezért vált tökéletes évkezdő olvasmánnyá. Racionalizáltam és kivetítettem a saját életemre a tanulságait, hogy 2022-ben tudatosabban másszam meg az önelfogadás hosszú lépcsősorát. 

Ajánlom mindenkinek, akik szeretnének egy nagyszerű regényt olvasni, ami nemcsak tökéletes kikapcsolódást nyújt a hideg délutánokra, de el is gondolkodtat kellőképpen.

Oldalszám: 520
Kiadó:
 Könyvmolyképző

Kedvenc karakter: Banner Morales
Kedvenc idézeteim:

"– Most komolyan? – Torlódás van előttünk, úgyhogy teljesen rá tudok nézni, mialatt araszolunk. – One Direction?
Feltekeri a hangerőt, így a What Makes You Beautiful kitölti az autó belső terét. Később majd
letagadom, de a látvány miatt, ahogy mellettem táncikál, olyan önfeledten, ahogy a mosodás napjaink óta egyszer sem láttam, megéri végigszenvedni egy brit fiúcsapatot, ami nem a Beatles."

*

"– A bocsánatkérések általában őszintébbnek tűnnek, ha nem nevetsz, miközben bocsánatot kérsz – jegyzi meg szárazon. – Bizonyára nem figyeltél rendesen a Hogyan nyerjük el az emberek barátságát és befolyásoljuk őket órán."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése