2022. szeptember 1.

Június & Július & Augusztus 丨Összefoglaló és tervek őszre - 2022


 

Kemény és embert próbáló nyáron vagyok túl, az fix. Minden elismerésem a vendéglátósoké, főleg nyáron, a rekkenő hőségben. A siófoki szezon rögtön pünkösdkor berobbant és csak sűrűsödött fokozatosan, míg augusztus 20-án elérte a tetőpontját. Ezeket a sorokat már az otthoni zugomból írom, ahova nagyon jó érzés volt hosszú hónapok után végleg visszatérni.

Kis feszültség és nehézségek árán, de sikerült eljutnom az idei Könyvhétre! Mivel szabadnapot nem kaptam, így csak egy gyors útra volt időm június 10-én, de annak minden pillanata igazi csoda volt. Dorkával, Beával és Judittal - a három bloggerina barátnőmmel mentünk a rendezvényre, ahonnan Marissa Meyer: Winter című regényével távoztam. 

A koncertek hada nem állt meg meg nyáron sem. Júliusban a Plázsra látogattam el, ahol a BSW lépett fel, majd a Papp László Arénába, ahol Harry Styles koncertezett. Nem titok, mekkora One Direction rajongó vagyok/voltam tiniként, és elég durva belegondolni, hogy több időt töltöttem el a rajongásukkal, mint a nem-rajongásukkal. Számomra ezért volt igazi könnyfakasztó élmény, amikor Harry a színpadon elénekelte a What Makes You Beautifult, amit 7 évvel ezelőtt én már hallhattam az akkor (egy tag híján) teljes bandától. Ezek után a Budapest Parkban is jártam kétszer a nyáron. Először meghallgattam ByeAlexet és a sleppjét. A zenész rendkívül megosztó, de én nagyon szeretem a jelenségét, ráadásul hatalmas bulit rendezett a helyszínen. A fesztiválhangulatot pedig augusztus 6-án tetézte a Margaret Island, akik egy "flower power" jelmondatú minifesztivált hoztak össze a három másik fellépővel - Brenkával, Solére-rel és a Pandóra Projekttel.

Egy párszor megtettem a nyár folyamán a Siófok-Budapest Déli pályaudvar távot. De sokszor jöttek le hozzám barátnők meglátogatni. Judit, Sára, Betti, Niki, mind szuper találkozás volt és teljesen feltöltött lelkileg - plusz megkóstolták a kávétudományomat, és még mindegyikük él és virul.


 

Nyáron 11 könyvet olvastam el. Tavaszról áthoztam Oscar Wilde: Dorian Gray arcképe c. regényét, ami a Helikon kiadó zsebkönyv kiadásnak köszönhetően mindig elfért a táskámban. Utána következett Jennifer Lynn Barnes két kötete, melyeket már régóta nézegettem - az Örökösök viadala és Az örökség ára. Ám míg az első rész azonnal levett a lábamról, a folytatással nem voltam teljes mértékben megelégedve, szerintem stand alone-ként is simán megállta volna a helyét a nyitókötet, ha lezárja rendesen az írónő. Ezt követően egy memoárt olvastam, A tanult lányt, amely bemutatja, hogy ha valaki ki szeretne törni a rabláncokból, nincs lehetetlen. Tara Westover regénye számomra nagyon meghökkentő volt - teljesen új világot ismertem meg általa. Ezután következett a már említett könyvheti szerzeményem: a Winter. Mikor belekezdtem a Holdbéli krónikákba, azonnal beleszerettem. Marissa Meyer stílusa lenyűgöző, maga a történet meg meglepetésekkel és fordulatokkal teli. A Winter pedig méltó zárókötete egy rendkívüli sorozatnak. A júniust Baráth Viktória - A lótusz virága c. könyvével zártam. Vártam, mit hoz ki az írónő a brit üzletasszony új impulzusokkal teli életéből. Átevezve a júliusba Anne L. Green köteteit olvastam - először az Egyszerűen bonyolultat, majd az írónőnek hála esélyem nyílt elolvasni a folytatást is, a Keserűen édest, mellyel lezárul a Perzselő románc Provence-ban sorozat. Majd kicsit belekóstoltam az északi mitológiába az Agave kiadó könyvheti újdonságával, A boszorkány szívével. A történet a skandináv mítoszokra épül és azok szereplőit sorakoztatja fel Genevieve Gornichec. Nekem nagyon tetszett, azonnal beszippantott. Majd az augusztust R. Kelényi Angelika újdonságával nyitottam, a Veszélyes Vadvirággal, mely egy újabb Caroline Wood kaland volt a Balatonnál. Végül pedig Budai Lotti legfrissebb regényét vettem a kezembe, a Tök-életlen életek zárókötetét, az Amit magammal viszeket.


 

A nyári hónapokban 7 újdonságom lett - legtöbbje előolvasási példány, vagy recenziók.

🕮 Marissa Meyer: Winter
🕮 Sienna Cole: Az ígéret szép szó
🕮 Anne L. Green: Egyszerűen bonyolult
🕮 Baráth Viktória: A lótusz virága
🕮 Genevieve Gornichec: A boszorkány szíve
🕮 R. Kelényi Angelika: Veszélyes Vadvirág
🕮 Budai Lotti: Amit magammal viszek

Azt mondtam, hogy tavasszal szaladt el velem a ló? Ezt a nyáron kicsit átléptem az 519 epizódommal. Alig vártam, hogy a Disney+ elérhető legyen itthon is, ám ami fogadott, arra nem számítottam igazán. Régi és új nagy kedvenceim egy helyen, így hirtelen kedvet is kaptam az újabb Agymenők maraton után, hogy újranézzem az Így jártam anyátokkal 9 évadát. Július elején már be is fejeztem - és ekkor jött a Stranger Things folytatása, amit egyszerűen imádtam. Egy hónapos kihagyás után (amit majd a későbbiekben látni fogtok, hogy Marvel őrülettel töltöttem) visszatértem a Jóbarátokkal a sorozatok világába - ez még jelenleg is tart,  ugyan már a vége felé járok.
És ami engem mint hatalmas Trónok harca-őrültet rendkívül lázba hozott, az a Sárkányok háza! Egyszerűen i-mád-tam! És nem győzöm elégszer újranézni. Megvan hétfő hajnali 3 órára egy ideig a programom.

A nyáron egyszer ellátogattam moziba is. Természetesen az új Thor filmet néztem meg, a Szerelem és mennydörgést. Idén megint elkapott a Marvel-láz és a 33 filmből 25 MCU gyártás, és az az igazság, hogy bármikor újra tudnám nézni őket. A Thor 4. részére kezdtem először a hangolódást az első három filmmel, majd jöttek a Bosszúállók, az Amerika Kapitány filmek, Vasember, Pókember, Deadpool, meg a többi, ahogy éppen jónak éreztem.
Amit még említésre méltónak találok - amitől sokáig minden visszhangzott, az a Netflix saját gyártású filmje, a Bíbor szívek. Szkeptikusan álltam hozzá egyrészt a körülötte lévő hype miatt, másrészről a streaming felület saját adaptációi számomra sokszor felületesek és egysíkúak, de kellemeset csalódtam a Bíbor szívek kapcsán. A készítők érzékeny, mégis mély témához nyúltak és a színészek a lehető legtöbbet adták  magukból a szerephez. Többször a zokogás kerülgetett, és nem tudtam aludni, míg nem tudtam a végét. 

A jövőbe tekintve...

Szeptember 12.
Igen, visszaülök az iskolapadba, és lediplomázom

Szeptember 19.
Anne L. Green: Keserűen édes könyvbemutató

Szeptember 29 - Október 2.
Könyvfesztivál

Jó bekuckózást Nektek! De azért élvezzétek a napsütést, amíg az időjárás engedi!

Millió puszi:
Barby

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése