2019. szeptember 1.

Június & Július & Augusztus | Összefoglaló és tervek őszre

Sziasztok!

Igaz, milyen gyorsan eltelt ez a nyár is?
Gondoltam, hogy egyetértetek.
Ám mint sok velem egyidősnek, nekem is vízválasztó volt ez a 2019-es nyári szünet, hiszen szeptember első napjaiban már nem a jól megszokott, nyolcéves rutin visz majd vissza az iskolámba, már nem alkalmazhatom a jó öreg beidegződéseimet, ezennel új kapuk nyílnak meg előttem, pontosabban a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészettudományi karának kapui.


Rocksuli c. musical kezdőképe
Visszatekintve a júniusi hónapra ismét elfog a gyomorgörcs. Nem szeretek szóban vizsgázni, ám június 5-én kénytelen voltam kiállni az emelt szintű vizsgabizottság elé, és előadni a húzott tételemet. Persze túlizgultam az egészet, egy szemhunyásnyit sem aludtam előtte éjszaka, így kissé nyúzottan mentem a helyszínre. Megesik. Ám túléltem, ezek után a középszintű szóbelik már mondhatni sétagaloppok voltak. Szerencsétlenségemre pont előtte való hétvégén rendezték meg az idei Ünnepi Könyvhetet, így viszont csak egy nap tudtam időt szánni arra, hogy megtekintsem az eseményt az új helyszínén, a Duna korzón.
Ajándékként a sikeres érettségimre jegyeket kaptam a Madách Színházban megrendezett Rocksulira és Mamma Mia! c. musicalekre. Őszintén, nagyon élveztem mindkét előadást, egyedül az ikonikus ABBA-dalok magyar fordításain szörnyülködtem végig. Hiszen ha a filmet is csupán feliratozták, akkor szerintem simán énekelhették volna a színészek angol szöveggel arra való tekintettel, hogy nincs olyan ember ezen a Földön, aki nem ismerné az előadásban hallható nótáknak minimum a refrénjét. A másik hasonló nagy kaliberű esemény volt a Debrecenben előadott Légy jó mindhalálig! c. élőzenekaros musical ősbemutatója, amiben legnagyobb büszkeségemre kisöcsém játszotta Nyilas Misi szerepét, így első sorból élhettem át azt a csodát, amit a darab adott minden nézőnek. Leírhatatlan, katartikus élmény volt, igazi remekmű! Profi munka teljes egészében. A rendezés, a vetítések, a koreográfia, a színjátszás mind a gyerekek, mind a felnőttek részéről ill. meg kell említeni az utánozhatatlan élőzenei hangzást, ami bezengte a Nagyerdei Szabadtéri Színpadot július 24-én este. Az előadás előtti tíz percben pedig megkaptam az sms-t a továbbtanulásommal kapcsolatban. Mint azt már elspoilereztem az elején, sikeres felvételt nyertem a KRE - BTK szabad bölcsészet szakára, így szeptember 9-től az egyetem padjait koptatom. Ha már Debrecen, akkor mindenképp írnom kell arról a feledhetetlen élményről, aminek én az 50. Virágkarneválon a részese lehettem. Nagy öröm volt az egész családnak, hogy kisöcsémet a Légy jó mindhalálig!-ban betöltött szerepe miatt meghívták az esemény nagykövetének, így mind az öten kiemelt helyről nézhettük a felvonuló gyönyörű virágkompozíciókat, amelyek bejárták az egész várost. A délelőtti programot követő Karneváléj méltó lezárása volt ennek a rendkívüli bemutatónak! Neves magyar előadók álltak ki a stadionban felállított színpadra, többek között ByeAlex, Pál Dénes, Dánielfy Gergő, Falusi Mariann és még sokan mások. De ez nem minden! A fellépésüket rendkívüli fénytechnikával színesítették valamint a zeneszámok alatt a helyi táncstúdiók varázsolták el a nézőket szemet gyönyörködtető koreográfiákkal. És persze ahogy sötétedett, úgy lett az egész show egyre látványosabb! Fantasztikus és felejthetetlen élmény marad számomra minden perce!
Viszont a nyár utolsó napjai is tartogattak számomra változásokat. Kezdjük azzal, hogy betöltöttem augusztus 9-én a 19. életévemet, egy évvel öregebb lettem. Ezek után nem sokkal szemüveges lettem! Bár elég modern keretet választottam, még meg kell szoknom, hogy az outfitemhez kiegészítőként egy szemüveg is társul. A szemészetet már egy ideje kerülgettem, de már nem halogathattam tovább. Észrevettem, hogy borzalmasan látok távolra, nem tudok elolvasni feliratokat, amiket mások lazán, és így egy jó szemüveg nélkül nem enged az orvos vezetni. És ez a másik hír: elkezdtem a jogosítványt! Izgatott vagyok az egész miatt! Bár még félek a volán mögé ülni (ahogyan én gokartozom, inkább ne adjanak a kezembe kormányt), de szerintem bele fogok egész hamar szokni. :) Így előrebocsátom közeljövőbeni terveimnek a sikeres vizsgákat.

Szép tervekkel álltam a nyárnak, de ahogyan ez lenni szokott, semmi sem úgy alakult, ahogyan azt én elgondoltam. Így esett, hogy "csak" 23 könyv végére értem ebben a három hónapban.


Emelt magyaros kötelezők az utolsó pillanatban:
Madách Imre: Az ember tragédiája
Esterházy Péter: Pápai vizeken ne kalózkodj!

Romantikus történetek:

Idegen nyelvű:
Colleen Hoover: Weil ich Layken liebe (Szívcsapás/Slammed)

Mély érzelmi töltettel rendelkező kötetek:
Sándor Erzsi: Meddig jössz

Szövegkönyv:

Verseskötet:
Simon Márton: Rókák esküvője

Fantasy regények:
Vivien Holloway: Forgandó szerencse

Pszicho-thriller:
Iain Reid: Azon agyalok, hogy ennek véget vetek

Krimi:

 Horror:

Marvel-könyv:
Adam Bray: Szereplők nagykönyve


Kerti kép a Barcelona, Barcelonáról
Jelenleg nagyon nehéz helyzetben vagyok, mivel nagyon sok kivételes könyvet olvastam el a nyár folyamán. Így nem tudok csak egy darab nyár legjobbját választani. Amiben biztos vagyok, hogy újra fogom olvasni valamikor, az Madách Imre drámai költeménye, Az ember tragédiája. Régebben olvastam belőle részleteket gimnáziumi irodalom órára, de akkor nem kötött le annyira, mint idén. Egyszerűen teljesen elkápráztatott. A rengeteg mondanivalója, az egymást követő irányzatok és azok bukásai, és ahogyan Madách mindezt demonstrálta fiktív és valós személyekkel, azt én abszolút magaménak éreztem. Ugyanakkor az Alexandra kiadó újdonsága is hatalmas kedvencem lett a szemet gyönyörködtető grafikájával, a Szirmokba zárt szavak egy igazi csoda! De nem mondok újat, hogy Anne L. Green legújabb  könyve is abszolút dobogós az idei nyáron is, de R. Kelényi Angelika friss, nyárillatú regénye, a Barcelona, Barcelona is elrabolta a szívemet. Újdonság volt számomra Ludányi Bettina munkássága, ám pozitívan csalódtam a Nyomodban végére érve. Egyszerűen alig bírtam letenni a regényt! Rendkívül addiktív és jól strukturált történet! Krimi-rajongók figyelmébe erősen ajánlom! A nyár legrosszabbja viszont egyértelműen Esterházy agymenése volt. Értem én, hogy megosztó ez az ember meg a "remekművei", de azért ez már blöff kategória, kérem szépen.

Az új könyveim száma is szépen gyarapodott a nyár folyamán. Ebben benne van az, hogy másféle irányokba is szeretnék kulturálódni, mint a filozófia (ha már ezt is fogom tanulni az egyetemen), plusz voltak kihagyhatatlan könyvesbolti ajánlatok, kitűnő érettségimért kapott ajándékkönyv az iskolámtól, érettségiajándék tőlem magamnak, recenziós példányok, egy könyvheti beszerzés is (csak hogy meglegyen a vásárlás hangulata), vidéki könyvvásár egy virágboltban és születésnapi ajándékok is. Így összesen 39 darab.

Arthur Schopenhauer: A szerelem metafizikája
Friedrich Nietzsche: Bálványok alkonya
R. Kelényi Angelika: Váláshelyzet 
Brittainy C. Cherry: A szív ritmusa
D. Tóth Kriszta: Jöttem, hadd lássalak
Tisza Kata: Akik nem sírnak rendesen 
Christine Mangan: Tanger titkai
Irvin D. Yalom: Úton önmagamhoz
Sándor Erzsi: Meddig jössz 
Zoe Sugg: Girl Online Going Solo (angol)
George R. R. Martin: Királyok csatája 
R. Kelényi Angelika: Barcelona, Barcelona 
Mesterházy Balázs: Gesztenye placc
Ludányi Bettina: Nyomodban
Anne L. Green: Végzetes csábító 
Adam Bray: Marvel Studios – Szereplők nagykönyve
Adam Bray: Marvel – Amiről tudnod kell és tudni érdemes
Kertész Imre: Haldimann-levelek 
Vivien Holloway: Pokoli szolgálat 
Gwenda Bond: Gyanakvó elmék
Holly Ringland: Szirmokba zárt szavak
Delia Owens: Ahol a folyami rákok énekelnek 
Joanna Goodman: Elveszett lelkek otthona 
Péterfy-Novák Éva: Apád előtt ne vetkőzz 
John le Carré: The Night Manager – Éjszakai szolgálat
Budai Lotti: A kegyencnő hálószobája 
Budai Lotti: A magányos trónörökösnő
Kimberley Freeman: Csillagok az óceán felett 
Grecsó Krisztián: Vera 
Victor Hugo: Egy halálraítélt utolsó napja 
Jane Austen: Szerelem és barátság 
Szerb Antal: Utas és holdvilág
Sarah J. Maas: Queen of Shadows – Árnyak királynője
Sarah J. Maas: Empire of Storms – Viharok birodalma
Sarah J. Maas: Tower of Dawn – A hajnal tornya 
Szentesi Éva: Pedig olyan szépen éltek 
Katherine Arden: A medve és a csalogány 
Tara Westover: A tanult lány 
Matt Richards – Mark Langthorne: Bohém rapszódia


A természet mindig megihlet,
itt jobban szeretek írni. :)


A nyár folyamán 8-szor sikerült eljutnom moziba, ráadásul két alkalommal is újranézős filmre ültem be. Az Elton John életéből készült Rocketman c. filmre szüleimmel mentem el, mivel el akarták terelni a figyelmemet az érettségi szóbeli előtti utolsó napon. Ez volt az egyik film, amit a nyár végén megnéztem a Sugár Mozi egyik akciójának keretein belül még egyszer. A másik a Bosszúállók - Végjáték. Aki követ snitten, az láthatta, hogy ezen a nyáron nagyon rákattantam a Marvel Univerzumra. Egy hét alatt végignéztem mind a 23 filmet, és szerencsémre ezt a részt éppen a Moziünnep keretei között adták is a nagykivetítőn. Kihagyhatatlan alkalom! Három órás bőgésmaraton volt maga a film. És persze amint kijött egy bővített kiadásnak csúfolt változata, azt is muszáj voltam megnézni. (A filmért megérte, az extra 7 percért annyira nem.) Ezen kívül egy másik MCU-s mozira is beültem, a Pókember - Idegenbenre. Később a Yesterdayt néztem meg édesapámmal, ami egy humoros, szórakoztató, zenés film volt. Családdal a nyaralás során volt alkalmam  kipróbálni a 4DX-et, így megnéztük Az oroszlánkirály élőszereplős változatát, ami így szagokkal, mozgással, vízzel együtt hatalmas élményt nyújtott. Végül pedig az Aladdin szintén élőszereplős feldolgozását láttam a nyár utolsó napján. Összesen 90 filmet néztem meg az elmúlt 3 hónapban. Kissé elvetemültnek hangzik, tudom jól, és valószínűleg ez ment idén az olvasás rovására, de én rettentően élveztem ezeket a maratonokat. Ugye az MCU alapjáraton 23 film, miután letudtam mindet persze elkezdődtek az újranézések. A Thor-filmeket már nem is számolom, hányszor láttam, ahogyan Bosszúállók-maratont sem egyszer tartottam a nyár során. Mit ne mondjak, így nyár legjobb filmje címet nagyon nehezen tudom most kiosztani, hiszen annyi fantasztikus alkotása van magának a Marvel Univerzumnak, hogy kénytelen vagyok ezt a blokkot mondani, nem külön kiemelve valamelyikét. Az egyik legjobb dolog volt a legutóbbi időszakban, hogy belekóstoltam a világába. Hát bele is ragadtam rendesen. De mindenképp meg kell említenem, hogy a Rocketman is első helyes mellettük. Imádtam ezt a filmet! Profi munka gyümölcse, megunhatatlan történet, és hát Taron Egerton, Jamie Bell és Richard Madden egy filmben... nem is kell tovább ragoznom, mennyire a szívembe zártam. Ugyanakkor a Chris Hemsworth-maratonom alkalmával egy igazi gyöngyszemre bukkantam. A tenger szívében c. kalandfilmje egy igazi csoda! Elgondolkodtató, izgalmas történet, minden perce az érzelmeinkkel játszik! Ugyanakkor minden bejegyzésben megemlítem, hogy ebben az évszakban is újranéztem az Így neveld a sárkányodat trilógiát és a Bohém rapszódiát, amik persze továbbra is hatalmas kedvenceim maradtak.
Mivel ennyit filmeztem, a sorozatok háttérbe szorultak, de így is 192 epizódot néztem meg a nyár folyamán. Leginkább elkezdett sorozatokat fejeztem be, mint a The 100-ot, vagy újranéztem néhány Jóbarátok vagy Agymenők részt. Végül is egy kattanásom volt ezen a nyáron, az a Modern család. Nagyon hamar megszerettem a dilis szereplőket, és rájöttem, hogy van kacifántosabb família, mint a sajátom. Ám ha ezekhez hozzácsapjuk a minisorozatokat is, akkor muszáj megemlítenem a The Night Managert, azaz az Éjszakai szolgálatot, ami egy zseniális, kiszámíthatatlan 6 x 1 órás kis sorozat, ráadásul Tom Hiddleston főszereplésével! Nem tudok betelni vele, éppen újranézem azt is. :D
Ha a nyár legrosszabb filmjét kéne kiválasztani, az a 22 mérföld lenne. Nagyon régóta nézegettük apummal, de csak most jutott időnk rá. A trailere és a beharangozása alapján egy ütős akciófilmre számítottunk, de mindketten meguntuk a végére. Rosszul volt tálalva, voltak benne értelmetlen részek, hát konkrét időpocsékolásnak könyveltük el.

Remélhetőleg még marad nálunk a jó idő, élvezhetjük még egy kicsit a vénasszonyok nyarát, de ennek ellenére az őszi programok már itt vannak a nyakunkon!

Szeptember 3.
Egyetemi tárgyfelvétel, belekóstolok az egyetemista élet adta neptun-szidásba
Szeptember 9.
Első egyetemi napom. Őszintén, már várom, de közben félek is tőle

Szeptember 20.
Szépség és a Szörnyeteg előadás

Szeptember 29.
Anne L. Green és Budai Lotti könyvbemutató

Október 2.
Vi Keeland dedikálás!

Október 7.
Mary E. Pearson dedikálás!

Október 13.
R. Kelényi Angelika, Sienna Cole, Ludányi Bettina, Baráth Viktória könyvbemutató

Október 20.
Rocksuli előadás

November 15.
Colleen Hoover dedikálás! 

Úgy tűnik, ez az évszak a külföldi szerzők kishazánkba látogatásának időszaka! Aminek természetesen én felettébb örülök! Mindhárom írónő hatalmas kedvencem, hihetetlen, hogy találkozhatok velük élőben is! (Ha úgy hozza az egyetemi élet.)

Kellemes sulikezdést, erőt és nyitottságot a hozzám hasonló friss egyetemistáknak, és persze kalandokkal, olvasással teli őszt kívánok mindenkinek! 

Millió puszi:
Barby


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése