2018. december 6.

A-tól Z-ig book tag

Huh, jó rég hívtak már ki erre a tagre, nagyon köszönöm így évek távlatából is Pandalány és Anna barátnőimnek, hogy gondoltak rám. Jó ideje már a feledés homályába veszett ez a bejegyzés, most viszont mégis előkerült, és gondoltam, akkor már kitöltöm, mert... buli.

Author you’ve read the most books from:

(Író, akitől a legtöbbet olvastad)

Anne L. Green minden eddigi megjelent kötetét és novelláját volt már szerencsém olvasni, és ezt a jó szokásomat szeretném a jövőben is megtartani. Azonban még mellette csúcstartó nálam Leiner Laura, akinek szintén sok könyvét olvastam, bár tény hogy nem az összeset. A SZJG előtti időszakához még nem volt szerencsém. Azonban hogy említsünk külföldi szerzőket is, Cassandra Clare vaskosabb könyvein szintén majdnem mind végigrágtam magam, valamint Jennifer L. Armentrout is nagy listavezető ezen a téren. 

Best sequel ever: 

(Legjobb folytatás valaha)

 Egy szerzőnek nagy kihívást jelent, hogy a folytatás minimum annyira magával ragadja az olvasót, ha nem jobban, mint a sorozat nyitókötete. Legtöbbször olyanokkal találkozom, amelyeknek nem igazán sikerült megugrania az első rész adta mércét. De nem ebbe a kategóriába tartozik R. Kelényi Angelika - Az ártatlan c. trilógiájának 2. része. A Bűnös örömök városa a legjobb folytatás, amit valaha olvastam!

Currently reading: 

(Mit olvasol jelenleg?)

Elle Kennedy: The Goal - A cél (Off Campus 4.)

Drink of choice while reading:

(Milyen italt választasz olvasáshoz?)      

Kávét vagy teát.

E-reader or physical book?: 

(E-könyv vagy papír alapú könyv?)

Ez egy olyan téma, amelyről órákon át tudnék beszélni, nem hiába ezt választottam egyszer a német prezentációm alapjául. Mindkettő mellett és ellen is szólnak érvek. De én alapjáratok jobban díjazom a nyomtatott könyveket. Megvan annak a tipikus könyvmoly érzése, mikor egy jó kis könyvet lapozgatok a babzsákfotelemben a takaróm alatt, mellettem gőzölög a fentebbi kérdésben megválaszoltak egyike, és közben nem zavar senki, nem kell semmi miatt sem aggódni, egyszerűen csak létezem. Nem tagadom, ezek a kedvenc pillanataim az életben. Mégis ha hosszú útra megyek, hasznos tud lenni az e-book is, főleg ha repülőre szállok fel, ott pedig rámenne a gatyám is csak a csomagdíjra, mert hát a könyveknek súlyuk is van ám rendesen. Ellenben az e-olvasó kis helyen is elfér, könnyű cipelni bárhová, töménytelen mennyiségű olvasmány ráfér, és a Trónok harca kötet mellett tudsz a táskádba mást is tenni nem csak a könyvet. Helyzete válogatja, de ha tehetem, akkor papír alapú regényt olvasok. 

Fictional character you probably would have actually dated in high school:

(Egy karakter, akivel randiztál volna a középiskolában)

Osztom Pandalány véleményét, Étienne St. Clairrel bármikor szívesen elmennék randizni, de hát nem maradhat ki a sorból természetesen Daemon Black vagy Nagy Márk sem. Oké és még néhány karakter, de ez a lista olyan hosszú, nem tudnám egy bejegyzésbe belepréselni az összes nevet. Na meg persze fájdítanám a saját szívemet, hogy ilyen fiúk a valóságban nem léteznek. 

Glad you gave this book a chance:

(Könyv, aminek örülsz, hogy adtál egy esélyt)

Elsőként Anne L. Green - Viharos érzelmek c. regénye jutott eszembe, hiszen ha nem kölcsönzöm ki évekkel ezelőtt a könyvtárból, akkor nem vesztem volna el totálisan ALG-landben, és egy igazi barátnővel lennék szegényebb. Valamint emlékszem, sokáig kétségeim voltak Sarah J. Maas - Tüskék és rózsák udvara c. könyve iránt, eleinte nem tudtam, hogy tetszeni fog-e, aztán hónapokkal később rájöttem, hogy milyen balga voltam, hogy nem láttam hamarabb: Ezt imádni fogom! 

Hidden gem book:

(Rejtett gyöngyszem)

Én is igyekszem terjeszteni Carrie Cooper hírét, hiszen egy zseniális írónőt és embert ismertem meg a személyében. Könyvei mindig tartogatnak az olvasó számára valami csavart, újdonságot! Kiszámíthatatlan minden lépése. Annyira örülök, hogy tavaly nyáron ráleltem a regényére, azóta nem mondok nagyot azzal, hogy én lettem az egyik legnagyobb rajongója! Ő az az írónő, akinek Istentől kapott tehetsége az írás! Hatalmas dicsőség és megtiszteltetés számomra, hogy a soraim díszítik a legújabb regényének a borítóját!

Important moment in your reading life: 

(Egy fontos pillanat a könyves életedben)

Amikor megnyitottam ezt az oldalt. A Kitablar teljesen felforgatta az addigi sivár könyvmoly életemet. A blog által kinyíltak előttem olyan kapuk, amelyek nélküle zárva maradtak volna, Megismerkedhettem olyan személyekkel, akiket mostanra okkal hívhatok a legjobb barátaimnak. Recenziózni kezdtem, kiadókkal kezdtem jó kapcsolatot ápolni, megismerhettem a munkáikat, könyves eseményeken vehettem részt dolgozóként, soraim díszítették a metróplakátokat, olvashatjátok ajánlóimat a Book24 weboldalán, valamint nyomtatva is megjelentek szavaim könyvek sokaságán. Akárhányszor erre gondolok, rácsodálkozom, hogy az internet mennyire kiszélesíti a perspektívánkat és mennyi mindenre nyújt lehetőséget.

Just finished:

(Most fejezted be)

Leiner Laura Iskolák versenye trilógiájának folytatása nemrég jelent meg, azonban nekem a nyelvvizsga miatt csak most jutott időm arra, hogy a kezembe vehessem. Valamennyit leszűrhettek abból, hogy nem a Maradj velem került a Legjobb folytatás ponthoz, de ha bővebb és spoilermentes értékelésre vagytok kíváncsiak a regényről, katt...

Kinds of books you won’t read:

(Könyvtípusok, amiket nem fogsz olvasni)

Nem igazán vagyok semmilyen esetben sem horror-rajongó, így szerintem egy jó kis ijesztgetős horror könyv kimarad majd az életemben, valószínűleg pénzügyi vagy politikai vagy bármi másféle memoárt sem fogok leemelni egyhamar (vagy soha) a polcról, de talán még receptkönyv a kezembe akadhat... De alapjában véve én jól elvagyok a kis romantikus-fantays világomban. 

Longest book you’ve read:

(Leghosszabb könyv, amit olvastál)

Minden kötelező olvasmányom ebbe a kategóriába tartozik, mivel mind túl hosszú volt a véleményem szerint. De a kevésbé szarkasztikus énem azt mondja, hogy a Trónok harca a maga 929 oldalával.  

Major book hangover because of:

(Legnagyobb „másnaposságot” okozó könyv)

"Átvirrasztott éjszakák, száz el nem mondott szó..." 

Átolvasott éjszakák... Hmm... Ismerős ez az érzés. Bár így 12.-es évemben megpróbálok minél többet aludni, ami persze nem igazán sikerül, de megpróbáltam. Szerintem legutoljára a Köd és harag udvara olvasása közben voltam fent teljesen hajnalig, de mentségemre legyen szólva, éppen betegeskedtem otthon, így másnap nem volt más dolgom csak pihenni. 

Number of bookcases you own: 

(Könyvespolcaid száma)

Hát van 4 a szobámban, egy könyvszekrény a folyosón és néhány vitrin a könyvtárszobámban... Igen, már egy egész saját könyvtáram van muhahaha. 

One book you have read multiple times: 

(Egy könyv, amit többször elolvastál)

Kiera Cass - Párválasztó sorozatát már nem is tartom számon, hogy hányszor olvastam el. Nagyjából minden évben a kezembe veszem egyszer, annyira imádom. Idén nyelvtanulás céljából németül olvastam, mert hát nem csak magyarul csücsül ám a polcomon. 

Preferred Place To Read: 

(Kedvelt hely olvasáshoz)

A babzsákfotelem. Kényelmes, puha, simán elüldögélek benne anélkül, hogy csontkovácsra szorulnék. Egyszerűen imádom. Azonban ha kisüt a nap, akkor nagyon szívesen olvasok a medenceparton az árnyékban. Mindkettőnek megvan a maga varázsa.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read: 

(Idézet, ami inspirál/mindenféle érzéseket ad át neked egy könyvből, amit olvastál)

"– Törd csak össze a szívemet. Törd össze akár ezerszer is. Úgyis a tiéd, hát azt teszel vele, amit akarsz." 
Kiera Cass: Az Igazi

„Az élet olyan, mint a zongora. A fehér billentyűk jelentik a boldogságot és fekete billentyűk a szomorúságot. De soha ne feledd, hogy a fehér és fekete billentyűk együtt adják nekünk a dallamot!”
Anne L. Green: Eltitkolt múlt

"Sosem szerethetsz ugyanúgy két embert, és nem is kell. Minden ember más és más, ezért a közöttük lévő érzelmek is csak rájuk jellemzőek, egyediek és kivételesek."
Carrie Cooper: Kétségekbe zárva

"– Melyik szeptember 8.?
Tudtam, miért kérdezi. A levelemben ezt a dátumot említettem arra vonatkozóan, hogy totál beleestem.
– Kilencedikben – mondtam halkan."
Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi 5. - Remény

Reading regret:

(Könyv, amit megbántál, hogy olvastad)

Idén nyáron elkapott egy olyan hullám, amit sajnos sikerült jól meglovagolnom, hogy szinte csak olyan könyvek kerültek a kezembe, amelyek főleg negatív érzelmeket váltottak ki belőlem. De a legnagyobb csalódásom akkor is Kristen Callihan: Idol c. regénye volt. Régóta vágytam rá, hogy elolvashassam, aztán mikor arra került a sor, már az sem tudott rajta segíteni, hogy a borítója meseszép. Borzalmas volt. Sokkal többet vártam tőle. 

Series you started and need to finish: 

(Sorozatok, amit elkezdtél, de még nem fejeztél be)

Úgy hiszem, Sarah J. Maas - Üvegtrón sorozata pont idepasszol.  Bár emocionális okból tologatom ezt a sorozatot addig, ameddig tudom, mivel csiripelték a madarak, hogy hatalmas függővéggel áldotta meg a sors az 5. részt, én pedig megőrülnék addig, míg kijönne a befejezőkötet. Így a Viharok birodalma csücsül egy ideje már a polcomon arra várva, hogy elkezdjem.

Three of your all-time favorite books:

(Három legnagyobb kedvenced) 

Ez valami beugratós kérdés? Nem tudok CSAK hármat kiválasztani!

Unapologetic fangirl for:

(Egy könyv, amiért menthetetlenül Fangirl módra rajongsz)  

Ez is nagyon hasonlít az előző kérdéshez, de na jó, legyen... Többek között A Párválasztó világért rajongok eszméletlen fangirl módra, de ne hagyjuk ki a Bexi köteteket sem. És ha Ridge Lawson és az Egy nap talán szóbakerül, akkor az biztos, hogy az hatalmas fangirlingeléssel jár. 

Very excited for this release more than all the others:

(Új megjelenés, amit legjobban vársz)

🕮 Sarah J. Maas: Szárnyak és pusztulás udvara
🕮 Colleen Hoover: Too Late – Túl késő
🕮 Anne L. Green: Érzéki csábító
🕮 Penelope Ward: Neighbor Dearest – A legkedvesebb szomszéd
🕮 Carrie Cooper: Bábok tánca

Worst bookish habit:

(Legrosszabb könyves szokásod)

Általában a táskám maximum tartalmon van, szegény könyvek pedig néha összenyomorodnak. Mindig megpróbálom őket zacskóban hordani és úgy beletenni a tatyómba, hogy ne legyenek szamárfülesek, piszkosak, vagy még rosszabb... tojásosak. (Ha ráfolyik a reggelim a könyvemre című attrakciót láthatták. De mivel sárga a könyv borítója, abszolút passzolnak hozzá a sárga lapok.) 

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:

(X jelöli a helyet: Keresd meg a polcodon a 27. könyvet bal felülről kezdve!)

A jelenlegi állás szerint, ami ugyebár mindig változik, a ma már sokszor és különféle formában emlegetett Párválasztó áll a könyvespolcom 27. helyén.

Your latest book purchase:

(Legutolsó könyvvásárlásod)

Nem is egyet vettem, hanem kettőt!
🕮 Elle Kennedy: The Goal - A cél
🕮 K. A. Tucker: One Tiny Lie - Egyetlen kis hazugság


Zzz snatcher book (last book that kept you up WAY late)

(Legutóbbi könyv, amit késő estig olvastál) 

Nagyon sad, de a töri tankönyvem. 

Fuu, a Z betűvel együtt az ABC végére értünk, hát ennyi lett volna mára a tag, akinek van ideje és kedve, töltse ki nyugodtan! Bevallom, én nagyon jól szórakoztam, miközben írtam ezt a bejegyzést.

Millió puszi:
Barby 

2 megjegyzés: